CFR Marfă vinde din nou vagoane la fier vechi pentru reducerea datoriilor

Data publicării:
vagoane cfr

Numai în ultima săptămână, Ministerul Transporturilor a vândut 1.000 de vagoane la fier vechi. CFR Marfă are datorii de circa 400 de milioane de lei către furnizorii de utilităţi şi încearcă să mai facă rost de bani.

„Când vorbim de vânzarea unor vagoane, vorbim de câteva milioane, două-trei. Nu are sens să ne ascundem după deget, situația nu e cea mai roz, având în vedere datoriile pe care le are. Nu e nici atât de gravă situația încât să credeți că totul stă în vânzarea acestor vagoane”, a spus Relu Fenechiu, ministrul Transporturilor.

Iar dacă ministrul Transporturilor nu ştie exact despre ce sumă e vorba, sindicaliştii au calculat încasări de cel putin 10 milioane de lei din vanzarea vagoanelor. CFR Marfă are în prezent 39.000 de vagoane, dar numai 25.000 sunt funcționale.

„Din câte știu, prețul a variat undeva între 80 de bani și un leu pe kilogram. Un vagon poate să aibă 10-12 tone și așa mai departe. Dacă întârzii foarte mult cu casarea lor, nu le valorifici, riști să cheltui o grămadă de bani cu taxa de staționare a lor pe linile de cale ferată, că vagoanele astea ocupă niște linii, linii care sunt în proprietatea CFR SA”, a afirmat Viorel Istrate, lider sindical CFR Marfă.

Între timp, procesul de privatizare continuă.

„Sunt trei companii care au cumpărat caietul de sarcini și vă mai pot spune că, în general, ofertele se depun în ultima zi și, în general, în ultimele ore”, a mai spus ministrul Transporturilor.

Potrivit sindicaliştilor, ar fi vorba despre cei trei investitori care nu s-au calificat în prima fază. Acum, oficialii Ministerului au relaxat din nou condițiile și cer companiilor să demonstreze că au rulat în ultimii trei ani afaceri de numai 20 de milioane de euro - o sumă de cinci ori mai mică decât se stabilise iniţial. A fost eliminată, totodată, şi garanţia acordată de bănci, care demonstrează puterea financiară a companiilor.

Nu s-a coborât însă ştacheta în privinţa preţului. Statul vrea să obţină tot cel puţin 180 de milioane de euro pentru pachetul majoritar al CFR Marfă. Pentru a-şi respecta promisiunea faţă de Fondul Monetar Internaţional, vânzarea companiei se va face pe repede înainte, așa că licitatia finală trebuie să aibă loc pe 20 iunie. 

Citiți și: 

Guvernul reia privatizarea. CFR Marfă, mai ușor de cumpărat. Noul termen pentru depunerea documentației este 23 mai

Eșecul privatizării CFR Marfă pune în pericol acordul cu FMI

Privatizare eșuată a CFR. Gruia Stoica: Au luat decizia un pic cam grăbit

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri