Auchan s-a gândit ca ar putea face vânzari mai mari dacă ar aduce cumpărăturile mai aproape de clienți. Așa că a plasat, într-o clădire din arondismentul 15 al Parisului, într-o zonă pietonală, căsuțe metalice securizate, din care clienții își pot ridica, direct, cumpărăturile pe care le comandă cu câteva ore înainte, de pe Internet. Clienții economisesc astfel timp și bani.
Sistemul funcționeaza simplu. Mai întâi, clientul își alege produsele de pe site-ul magazinului și fixează o oră pentru a le ridica. Plătește apoi cumpărăturile cu cardul și primește în schimb un cod de confirmare prin SMS. Cu acel cod, clientul se poate duce după două-trei ore să-și ridice cumpărăturile de la centru. Ușa căsuței se deschide doar dacă clientul a introdus corect codul de pe telefonul mobil.
Prin acest sistem de livrari, hipermarketul intră în concurență directă cu supermarketurile și micile magazine de cartier, care mizau tocmai pe apropierea de client.
Un sistem de livrare asemanator cu cel propus acum de Auchan a fost pentru prima dată implementat de Dia Discount, un lanț de magazine cu reduceri, la începutul anului trecut, tot în Franța.
Variante ale acestui sistem au fost deja implementate și în România. Belgienii de la Cora au introdus Cora Drive, prin care cumparaturile comandate online sunt luate de la magazin, iar Carrefour a lansat un serviciu de livrare la domiciliu. În cazul livrarii la domiciliu, însă, costurile sunt mai ridicate, atât pentru magazin, care asigură distribuția lor, cât și pentru client, care trebuie să achite o taxă de transport. În ambele cazuri, însă, clientul poate să facă ceva economii.
Operatorii de magazine oferă reduceri de prețuri la produsele comandate pe Internet, iar tentația cumpărătorilor de a cumpara mai mult decât este necesar e mai mică.