Violeta Radu are propria fabrică de încălţăminte. A ajuns aici după ce a lucrat mai bine de 10 ani în Italia în cea mai mare fabrică de profil. S-a întors acasă ca şi colaborator al mai multor designeri europeni.
„Avem cumpărători din Japonia care sunt cei mai sofisticaţi clienţi ai noştri. În momentul în care le prezinţi un produs acesta trebuie să fie impecabil”, a declarat Violeta Radu, proprietarul unei fabrici de încălţăminte.
Calitatea dar şi preţul sunt cele care fac diferenţa. Dacă în România un produs de colecţie iese din fabrică la un preţ mediu de 100 de euro, în ţările cu tradiţie în domeniu preţurile ajung să fie duble.
Paradoxal este că de multe ori pielea brută din care sunt făcute aceste produse pentru Japonia vine tocmai din China. În mare parte pieile sunt tăbăcite în Italia după care valoarea adăugată este dată de cizmarii din România. Industria tăbăcăriei de la noi are de recuperat teren fiindcă doar 5% din pielea folosită în industria românească este prelucrată aici.
„Japonezii caută foarte mult Made in Europa. Le plac colecţiile româneşti creative care nu mai au nicio problemă să concureze cu alte colecţii din Italia sau din Franţa. Şi nivelul calitativ al produselor este foarte bun, este apreciat. Un alt atu este că preţul la aceste produse de colecţii creative este foarte bun”, a susținut Angela Vasiliu Dimitriu, preşedinte patronatul Sfera Factor.
De la începutul anului exporturile de încălţăminte, confecţii şi accesorii din piele au ajuns la peste 5 de milioane de euro, în creştere cu aproape 6 procente faţă de anul trecut. În industria românească de încălţăminte, confecţii şi produse de marochinărie lucrează în prezent peste 45.000 de persoane, fiind una din cele mai dezvoltate ramuri ale industriei româneşti. În continuare lohnul reprezintă 60% din total industrie.