Pentru marile lanțuri comerciale din România, anul acesta a fost până acum unul al experimentelor care vor continua și la anul. Carrefour a început în vară să facă livrări la domiciliul clienților. Cei de la Cora spun că vor face același lucru de la anul. Între timp, Cora și-a lansat în București serviciul Drive. Prin acest serviciu clientul comandă produsele pe internet, se suie în mașină și le ridică din parcarea hipermarketului. Carrefour și Auchan ar putea fi următoarele lanțuri comercaiale care lansează un astfel de serviciu în România.
Marile lanțuri de magazine vor să vadă înainte de toate cum reacționeaza clientul român la aceste modalități de vânzare. Noile servicii se adresează îndeosebi celor care fie nu au timp, fie nu au răbdare să se plimbe printre raioane și să stea la cozile de la case. Cei de la Cora spun că serviciul Drive este conceput pentru locuitorilor din marile orașe care au mașină și folosesc internetul. În cazul serviciilor de livrare a marfurilor din hipermarketuri direct la domiciliu, mașina nici măcar nu mai este necesară.
Așadar, milioane de români se încadreaza în publicul țintă al acestor noi servicii prin care hipermarketurile vor fie să își sporească vânzarile, fie să mai taie din costurile de operare. Cu cât aceste magazine vor vinde mai mult pe internet, cu atât își vor permite să își reducă suprafețele pe care își întind raioanele cu mărfuri. Spații mai mici înseamnă chirii mai mici și mai puțini angajați. În plus, atunci când își face cumpărăturile mai simplu, clientul are tendința să cheltuiască mai mulți bani, iar vânzarea mărfurilor pe internet ar putea duce până la urmă la o majorare a încasarilor.
În aceste condiții, marile lanțuri de hipermarketuri și supermarketuri ar putea trece prin aceeași transformare prin care au trecut în ultimii ani și magazinele de electronice, care, în prezent, vând mai mult de pe internet decât vând de pe raft.