În dezbaterile despre această lege s-au pronunțat cuvintele care nu erau asociate până acum: autoritatea publică, statul, este cel care finanțează de fapt lucrările.
Când se vorbește despre acest gen de proiecte, imaginea transmisă este că vine un investitor privat cu banii, face autostrăzi sau alte construcții și își recuperează investiția. De fapt, în lucrările de infrastructură, statul va acoperi total costurile. Există intenția de a introduce taxele pe autostradă, dar acestea vor acoperi doar mentenanța drumurilor. Lucrările sunt plătite dupa 20-30 de ani integral de stat.
Avantajul pateneriatului public-privat este dezvoltarea rapidă, fără o cheltuială imediată. Dezavantajul este că plata este amânată și costurile sunt mai mari pentru că apar dobânzi.
Noua lege a parteneriatului public-privat are câteva prevederi care pot genera abuzuri. De pildă, dacă într-un caz statul constată că partenerul privat nu și-a îndeplinit sarcinile, poate fi eliminat și adus altul în locul său fără a se mai organzia o licitație.