Pasajul Mihai Bravu ar fi trebuit inaugurat în aprilie anul trecut. Contractul a fost însă reziliat şi acum urmează o nouă licitaţie pentru continuarea lucrărilor. Între timp, şantierul stă pe loc.
„Pasajul Mihai Bravu nu are nicio utiliate în momentul de faţă, mai mult încurcă. De câţiva ani stă şi blochează oraşul”, este opinia lui Nicuşor Dan, preşedintele Asociaţiei „Salvaţi Bucureştiul”.
Proiectul a fost estimat la aproape 100 de milioane de lei şi prevede realizarea a două pasaje rutiere supraterane, fiecare cu două benzi de circulaţie pe fiecare sens.
După trei ani de proiectări şi alţi doi de lucrări, bulevardul Uranus e şi el departe de finalizare. Lucrările au fost blocate de mutarea Halei Matache, operaţiune care durează de peste un an. Pe anumite segmente, lucrările nici măcar nu au început.
Proiectul ar urma să lege Piaţa Victoriei de Gara Progresul. Astfel, ar apărea o alternativă pentru cei care vor să traverseze capitala de la nord la sud.
„O mie de oameni expropriaţi. Celor care au rămas, câteva mii, li s-a tăiat curentul prin furturi de cablu. Pentru doi kilometri de şantier este de neimaginat”, spune Nicuşor Dan.
Până acum, proiectul a înghiţit cinci sute de milioane de lei, iar pentru anul acesta au fost alocate încă 66.
Pentru pasajul peste Dâmboviţa s-au dat 8 milioane de euro pe expropieri
Un alt proiect care deocamdată stagnează este pasajul suprateran peste Dâmboviţa. Începută în martie 2010, construcţia nu a făcut mari progrese. Opt milioane de euro s-au dus oricum, doar pentru exproprieri.
Pasajul ar trebui să aibă câte două benzi pe sens. Pe lateral, ar urma să fie construite la nivelul solului câte două poduri, fiecare cu trei benzi pe sens.
„Capitala trebuie să fie vie. Pentru asta ne trebuie drumuri bune, ceea ce se încearcă să se realizeze cu aceste investiţii. Locurile de parcare nu sunt încă realizate. Avem frumoasa parcare de la Universitate, care chiar arată bine, dar am vrea mult mai multe şi mai ales să deservească zonei centrale”, este opinia arhitectului Bogdan Gavrilă.
Aceste lucrări sunt departe de finalizare, dar Sorin Oprescu are proiecte noi, în valoare de peste 13 miliarde de euro. E convins că le va da gata pe toate până în 2016. Totuşi, bugetul primăriei pe un an abia ajunge la un miliard de euro.