Compania aeriană low-cost Blue Air a transportat, în primele şase luni din acest an, 1,42 de milioane de pasageri, cu 82% mai mulţi comparativ cu aceeaşi perioadă din 2015, pe fondul introducerii a 25 de noi rute în acest an şi extinderii flotei, arată datele publicate, joi, de companie.
Potrivit oficialilor Blue Air compania a transportat în 2015 un număr total de 2 milioane de pasageri, cu 400.000 de pasageri sub cel al liniei aeriene naționale. Dacă însă creșterea raportată pentru primul semestru de 82% se va menține pentru tot anul, Blue Air are toate șansele să depășească Tarom ca număr de pasageri transportați. Compania de stat Tarom a transportat în primul trimestru din 2016 496.700 de pasageri, trafic în creştere cu 8% faţă de perioada similară a anului anterior.
Și la capitolul flotă operatorul low-cost stă mai bine decât linia aeriană națională."În 2016, Blue Air a investit considerabil în flotă, iar începând cu această vară operăm un total de 26 de aeronave, o creştere masivă având în vedere că acum doi ani operam cu nouă aeronave. Din totalul de 26 aeronave, 17 au interiorul modernizat, restul urmând să intre într-un proces de modernizare în următoarea perioadă", a precizat operatorul aerian. Potrivit News.ro, Blue Air a depăşit, din punctul de vedere al dimensiunii flotei, transportatorul aerian de stat Tarom, care deţine o flotă compusă din 23 de aparate.
Blue Air se află într-o competiţie puternică pe piaţa românească a transportului aerian low-cost cu compania ungară Wizz Air care domină piaţa. Compania maghiară a transportat anul trecut 4,5 milioane pasageri pe piața românească.
Însă cele două companii încep să fie concurate, pe piaţa românească, de unul dintre giganţii transportului aerian low-cost de pe plan mondial, Ryanair, care a anunţat intrarea puternică pe aeroporturile din România, vizând inclusiv curse interne.
Blue Air operează în actuala formulă din 2013, când Airline Management Solutions SRL a preluat, în urma unei licitaţii, afacerea Blue Air, aflată în insolvenţă. Afacerea Blue Air a fost lansată în 2004 omul de afaceri Nelu Iordache.