Bilete de avion. Companiile aeriene încearcă să scape de intermediari

Data publicării:
tripadvisor

Mai multe site-uri de călătorii și agenţii online de turism, inclusiv TripAdvisor, au fost informate în ultimul an de operatorul american de zbor Delta că nu mai au voie să vândă bilete în numele companiei și nici să-i folosească preţurile în comparaţiile cu alte companii. De curând, Lufthansa a anunţat că toate biletele cumpărate prin intermediul agenţiilor online vor fi taxate suplimentar cu 16 euro. Iar această taxă se va aplica pentru toate companiile grupului Lufthansa, inclusiv la Germanwings, Austrian Airlines, Swiss International Airlines. Toate aceste companii aeriene vor ca pasagerii să cumpere bilete direct de pe site-urile lor și nu de la agenţiile intermediare de turism.

Atunci când vând direct biletele, companiile aeriene pot să le ofere pasagerilor opţiuni suplimentare, care nu pot fi acordate pe site-urile de călătorii, cum ar fi mai mult spaţiu pentru picioare sau posibilitatea de a rezerva și o cameră de hotel. Iar aceste opţiuni suplimentare au ajuns să cântărească foarte mult în afacerile companiilor aeriene. De exemplu, încasările din taxele pe bagaje percepute de americanii de la Delta Airlines au crescut cu 27% în precedentul trimestru și au generat 50 de milioane de dolari în plus în conturile companiei.

În același timp, atunci când vând direct biletele, companiile aeriene scapă de tarifele de intermediere pe care le achită agenţiilor online de turism. Pentru un bilet vândut prin intermediari, un operator de zbor achită între 5 și 12 dolari. Și, nu în ultimul rând, atunci când își scot ofertele de pe site-urile de călătorii, companiile scapă de comparatoarele de preţ care le pot pune biletele într-o lumină proastă.

Pe de altă parte, când lucrează cu intermediari, companiile aeriene beneficiază de mai multă expunere. Mulţi pasageri preferă să își rezerve zborul pe site-urile de călătorii, unde au parte de oferte mai variate. Și, în vreme ce companii mari precum Lufhansa și Delta Airlines sunt suficient de cunoscute cât să vândă bilete direct, operatorii de zbor mai mici depind de prezentarea ofertelor pe site-urile de călătorii.

Însă site-urile de călătorii sunt conștiente că nu pot trăi doar din vânzarea biletelor unor companii aeriene mici. Au nevoie și de datele marilor operatori pentru a le putea oferi pasagerilor oferte complete. Așa că următorul pas pentru agenţiile de turism și site-urile de călătorii ar putea fi să includă pe site-urile lor opţiuni disponibile deocamdată doar pe paginile de internet ale companiilor aeriene.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Amazon s-a dus la Ilie Bolojan și a cerut trei lucruri banal de complicate pentru România de 35 de ani...
Digi FM
"Doamne, ce scârbos!" Cadoul neobișnuit pe care Selena Gomez l-a primit de la logodnicul ei i-a dezgustat pe...
Pro FM
Sylvia Sîrbu, viața la ani buni după trupa ASIA și divorțul de Andrei Ștefănescu. Cu ce se ocupă: Am 3...
Film Now
Salma Hayek a publicat poze din anii '90, în care apare fără haine, și a stârnit reacții cu nemiluita. 1,3...
Adevarul
Ucraina riscă să intre pe nisipuri mișcătoare. Ce semnificație au mesajele contradictorii ale administrației...
Newsweek
Cu ce bani ieși la pensie în funcție de salariul pe care îl ai? Pensionarii pierd mii de lei
Digi FM
"Doamne, ce scârbos!" Cadoul neobișnuit pe care Selena Gomez l-a primit de la logodnicul ei i-a dezgustat pe...
Digi World
Cum s-a schimbat corpul unui bărbat care a mâncat câte 30 de ouă pe zi timp de o lună. Rezultatele...
Digi Animal World
Momentul emoționant în care un câine află că stăpâna sa este însărcinată. Imaginile inedite fac furori pe Tik...
Film Now
Cum arată viața lui Richard Gere de când s-a mutat în Spania. Soția lui a făcut publice imagini rare pe...
UTV
Reacția lui Alexandru Ciucu după dezvăluirile Alinei Sorescu despre mariajul lor. „Nu înțeleg de ce trebuie...