La început de an avem o tranzacţie uriaşă pe piaţa ochelarilor, care va duce la crearea unei companii în valoare de 46 de miliarde de euro.
Grupul francez Essilor va fuziona cu cel italian Luxottica. Acestea sunt numele companiilor, poate prea puţin cunoscute publicului larg, însă Luxottica este numele din spatele brandurilor Ray Ban şi Oakley. Tot odată produce ochelarii de soare vânduţi sub numele caselor de modă Armani, Chanel şi Prada. Punctul forte ale producătorului sunt ramele.
De celalată parte Essilor e faimoasă pentru calitatea lentilor, fie că sunt de vedere, fie de soare. Cele două companii sunt complementare .
Noul grup se va numi EssilorLuxottica. Va fi o tranzacţie fără numerar, dar deşi compania franceză este cea care are numele la început, partea care provine pe filiera italiană va fi cea mai puternică.
Luxottica are o valoare de piaţă de 24 de miliarde de euro, pe când Essilor este puţin peste 22 de miliarde de euro. Iar cel mai important acţionar va fi Leonardo Del Vecchio, cel care controla grupul italian, prin vehiculul său financiar Delfin. Noul grup va fi condus de Del Vecchio , iar acţiunile vor fi listate la Paris.
Cele două companii au mai avut o tentativă de a se uni în urmă cu câţiva ani. Legăturile de afaceri sunt însă profunde.
Essilor este un vechi furnizor de lentile pentru Luxottica. Italienii au avut în ultimii ani o perioadă mai grea, cu o creştere lentă, iar dificultăţile au dus la schimbarea mai multor directori generali.
Piaţa ochelarilor, de vedere şi de soare este estimată la 90 de miliarde de euro anual la nivel global, cu o creştere mare în special în Asia.