Apartamente cât cutiile de chibrituri, blocuri înghesuite, fără spaţii verzi şi trafic infernal la ieşirea din ansamblul rezidenţial. Mulţi tineri trebuie să facă aceste compromisuri dacă vor să fie proprietari şi să plăteasca băncii o rata cât mai mică. Cererea pentru locuinţe ieftine este atât de mare încat dezvoltatorii nu fac faţă, iar apartamentele sunt gata cu întârziere. Dovadă, peste 1.800 de blocuri au fost terminate abia în primăvară, deşi ar fi trebuit predate anul trecut.
Exasperaţi de traficul sufocant, doi tineri au renunţat la maşină. Preferă metroul, chiar dacă merg pe jos zeci de minute până la staţie. Este preţul plătit pentru un apartament ieftin într-o zonă ce a devenit neîncăpătoare pentru ansamblurile rezidenţiale construite pe câmpul din apropiere.
Infrastructura nu s-a dezvoltarat în acelaşi timp cu ansamburilor rezidenţiale, nu sunt troturare, aşa că oamenii sunt nevoiţi să meargă pe stradă, printre maşini.
Aglomeraţia nu este singurul lucru supărător: fiecare bloc arată altfel, iar casele sunt lipite de clădirile-turn. Este rezultatul prezenţei mai multor investitori în imobiliare: fiecare construieşte cum vrea.
În sudul Capitalei, această macara este semnul că va "răsări" în câteva luni un bloc nou de locuinţe. Apartamentele au preţ mic, cel mult 48.000 de euro şi suprafaţa pe măsură: maximum 50 de metri pătraţi. Plus că sunt departe de metrou: se construieşte pe fiecare petic de pământ liber. Este singura opţiune însă pentru cei care nu au mulţi bani.
„Renunţi la suprafaţă, în primul rând, la zonă, ca al doilea argument pentru un preţ mic, dar acum renunţi la metrou,” spune Bogdan Crişan, reprezentantul unui dezvoltator imobiliar.
În plus, locurile de parcare sunt puţine şi costă câteva mii de euro. Chiar şi aşa cererea este mare.
„Apartamentele sunt vândute în proporţie de 90% înainte să fie finalizate,” adaugă Bogdan Crişan, reprezentantul unui dezvoltator imobiliar.
18% dintre cele 12.000 de locuinţe ce vor fi terminate anul acesta la Bucureşti şi în împrejurimi sunt în zone cu şosele insuficiente pentru numărul mare de maşini. Apartamentele au suprafeţe asemănătoare cu cele din blocurile vechi, iar finisajele şi costrucţia sunt de slabă calitate, arată un studiu recent. Ponderea acestora a crescut faţă de anul trecut, când era 12 procente din total.