Mai exact, francezii au cumpărat 70 la sută din acțiunile Albalact. Vestea preluării celei mai mari companii românești din industria laptelui s-a simțit puternic și pe bursă, căci imediat după anunțarea tranzacției, acțiunile companiei de lactate din Alba Iulia s-au apreciat rapid cu aproape 15 la sută, adică aproape de maximul permis într-o ședință de tranzacționare.
Prin urmare, contractul semnat de acționarii Albalact și Lactalis urmează să ajungă la Consiliul Concurenței, pentru ca mai apoi grupul francez de lactate să facă o ofertă publică de preluare a sută la sută din acțiunile Albalact. Abia atunci se va afla și cât au plătit francezii.
Cu o vechime de peste 40 de ani pe piața lactatelor din România, Albalact a avut o ascensiune interesantă. Compania a fost înființată în 1971, sub denumirea de Întreprinderea de Industrializare a Laptelui Alba, și transformată în societate comercială pe acțiuni imediat după Revoluție.
Nouă ani mai târziu, în 1999, a fost privatizată. Licitația deschisă a fost câștigată de Petru Ciurtin, căci acesta a cumpărat pachetul majoritar de acțiuni. La scurt timp, frâiele afacerii au fost preluate de către fiul lui Petru, Raul Curtin, actualul președinte al Albalact, de profesie medic. În momentul preluării, compania avea numeroase datorii şi nevoie urgentă de un plan nou de afaceri.
Planul de marketing s-a numit Fulga, cu o strategie bine gândită, agresivă, depășită de fapt în agresivitate doar de următoarea strategie a lui Ciurtin - Zuzu. La un an de la lansarea mărcii Fulga, cifra de afaceri a Albalact a crescut de la 11 milioane de euro, la 17 milioane de euro.
Cei de la Albalact au investit o bună parte a banilor într-o nouă linie de ambalare, care a și adus Zuzu pe poziția de lider național în materie de lactate proaspete şi a dublat cifra de afaceri pentru Albalact.
Până în 2008, conducerea a deschis o a doua fabrică, în localitatea Oiejdea, din Alba Iulia, pentru că voia să extindă gama de produse şi să facă inclusiv brânzeturi.
Albalact a cumpărat Rarăul din Câmpulung Moldovenesc și au relansat acest brand. Fabrica Oiejdea a fost renovată recent, iar conducerea a investit opt milioane de euro pentru a extinde producţia.
În acest moment, în portofoliul Albalact se regăsesc peste 150 de sortimente de lactate, sub cele cinci mărci ale companiei - Fulga, Zuzu, Rarăul, De Albalact și Poiana Florilor.
După 15 ani de la privatizare, Albalact a ajuns anul trecut la o cifră de afaceri de 104 milioane de euro, de aproape 100 de ori mai mare.
Citiți și: