Albalact, povestea unei afaceri românești de succes

Data actualizării: Data publicării:
raul ciurtin

Mai exact, francezii au cumpărat 70 la sută din acțiunile Albalact. Vestea preluării celei mai mari companii românești din industria laptelui s-a simțit puternic și pe bursă, căci imediat după anunțarea tranzacției, acțiunile companiei de lactate din Alba Iulia s-au apreciat rapid cu aproape 15 la sută, adică aproape de maximul permis într-o ședință de tranzacționare.

Prin urmare, contractul semnat de acționarii Albalact și Lactalis urmează să ajungă la Consiliul Concurenței, pentru ca mai apoi grupul francez de lactate să facă o ofertă publică de preluare a sută la sută din acțiunile Albalact. Abia atunci se va afla și cât au plătit francezii.

Cu o vechime de peste 40 de ani pe piața lactatelor din România, Albalact a avut o ascensiune interesantă. Compania a fost înființată în 1971, sub denumirea de Întreprinderea de Industrializare a Laptelui Alba, și transformată în societate comercială pe acțiuni imediat după Revoluție.

Nouă ani mai târziu, în 1999, a fost privatizată. Licitația deschisă a fost câștigată de Petru Ciurtin, căci acesta a cumpărat pachetul majoritar de acțiuni. La scurt timp, frâiele afacerii au fost preluate de către fiul lui Petru, Raul Curtin, actualul președinte al Albalact, de profesie medic. În momentul preluării, compania avea numeroase datorii şi nevoie urgentă de un plan nou de afaceri.

Planul de marketing s-a numit Fulga, cu o strategie bine gândită, agresivă, depășită de fapt în agresivitate doar de următoarea strategie a lui Ciurtin - Zuzu. La un an de la lansarea mărcii Fulga, cifra de afaceri a Albalact a crescut de la 11 milioane de euro, la 17 milioane de euro.

Cei de la Albalact au investit o bună parte a banilor într-o nouă linie de ambalare, care a și adus Zuzu pe poziția de lider național în materie de lactate proaspete şi a dublat cifra de afaceri pentru Albalact.

Până în 2008, conducerea a deschis o a doua fabrică, în localitatea Oiejdea, din Alba Iulia, pentru că voia să extindă gama de produse şi să facă inclusiv brânzeturi.

Albalact a cumpărat Rarăul din Câmpulung Moldovenesc și au relansat acest brand. Fabrica Oiejdea a fost renovată recent, iar conducerea a investit opt milioane de euro pentru a extinde producţia.

În acest moment, în portofoliul Albalact se regăsesc peste 150 de sortimente de lactate, sub cele cinci mărci ale companiei - Fulga, Zuzu, Rarăul, De Albalact și Poiana Florilor.

După 15 ani de la privatizare, Albalact a ajuns anul trecut la o cifră de afaceri de 104 milioane de euro, de aproape 100 de ori mai mare.

Citiți și: 

LaDorna preia Zuzu și Fulga. Intențiile din spatele afacerii

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Schimbate la naștere în maternitate. Cum au descoperit două femei că nu erau cine credeau că sunt
Digi FM
Mircea Bravo, adevărul despre câți bani câștigă din Youtube și Facebook
Pro FM
Managerul lui John Legend rupe tăcerea. Experiența „terifiantă” pe care a avut-o la una dintre petrecerile...
Film Now
Semnele timpurii de demență date de Bruce Willis nu au fost luate în seamă: "Nici într-un milion de ani nu...
Adevarul
Scapă de colesterol cu patru alimente și secretul celor 150 de minute
Newsweek
Ce bani iei în plus la 1 ianuarie dacă ai PENSIE între 1281 lei și 6.000 lei? Creșteri și de 700 lei
Digi FM
Reacția cântăreței Irina Rimes după ce mai mulți influenceri au luat bani ca să-l promoveze pe rivalul Maiei...
Digi World
O asistentă a dezvăluit cele mai comune regrete pe care le aveau pacienții aflați pe patul de moarte
Digi Animal World
Imagini virale cu un pelican care încearcă să mănânce un pui de Capibara: „Se uită la el de parcă nu ar fi...
Film Now
“Acum ar fi scandalos”. Ce i-a cerut managerul lui Reese Witherspoon să facă pentru a primi rolul din “Blonda...
UTV
Bradley Cooper si Irina Shayk au sarbatorit Halloweenul alaturi de fiica lor in varsta de 7 ani