Dacă înţelegerea rămâne în picioare, lucrările la Comarnic-Brașov ar putea începe la jumătatea lunii aprilie. Construcţia celor 53 de kilometri costă un 1,8 miliarde de euro.
Ministrul Transporturilor a prezentat marți planurile pe care le are în privința principalelor artere din România. A fost readus în discuţie şi drumul de mare viteză dintre Sibiu şi Piteşti. Ministrul Transporturilor s-a răzgândit pentru a treia oară în trei luni şi spune că cel mai eficient ar fi să construim direct o autostradă între Sibiu şi Piteşti, şi nu un drum expres, aşa cum declarase anterior.
Ioan Rus a mai menţionat că anul acesta vor fi daţi în folosinţă 50 de kilometri de autostradă, iar în 2016 alţi 200.
Premierul vrea pact pe autostrăzi
Premierul cere semnarea unui pact pe autostrăzi, înainte de a semna contractul pentru Comarnic-Brașov. De un an tot este amânată semnarea acestui contract, iar acum aflăm că ea ar putea avea loc peste o lună, cu această condiție, însă: toate partidele să își asume nu doar această autostradă, ci întreaga strategie privind autostrăzile pentru următorii zece ani.
„Pe Comarnic-Brașov pot să-mi fac un doctorat”, a declarat premierul Victor Ponta, ca să arate cât de bine cunoaște subiectul.
Chiar şi aşa, premierul nu vrea ca Executivul să îşi asume singur construcţia primei autostrăzi cu plată din România. Le cere politicienilor să se pună de acord dacă realizarea celor 53 de kilometri de şosea de mare viteză dintre Comarnic şi Braşov este sau nu o prioritate: „Dacă toată lumea e de acord că trebuie să facem Comarnic-Brașov, putem semna pe 15 februarie și pe 15 aprilie îl facem, dacă nu, cei care nu sunt de acord și știu o soluție mai bună, or să vină ei și o iau de la capăt cu ceea ce am făcut noi un an. Pentru că dacă nu există un acord, nu are rost să pornim contractul. Contractul nu se termină în șase luni sau într-un an, se termină în trei ani”, a arătat premierul Victor Ponta.
Dacă înţelegerea nu se semnează luna viitoare, autostrada spre munte va înregistra al treilea eşec în 11 ani. Ministrul Transporturilor a dat de înţeles că proiectul de aproape două miliarde de euro nu este interesant decât pentru bucureşteni.
„În legătură cu acest proiect, Comarnic-Brașov. (...) De ce nu l-ați făcut voi, bucureștenii niciodată, nu știu. Să vă duceți să vă înghesuiți....”, a declarat ministrul Ioan Rus.
Ministrul Transporturilor propune ca alternative: adăugarea unei a treia benzi pe Drumul Naţional 1 pe Valea Prahovei şi realizarea unui drum care să lege Câmpina de Săcele prin Valea Doftanei.
Până atunci, Ioan Rus are un singur sfat pentru şoferii care merg pe cel mai aglomerat drum din România: „Să fie foarte atenți la trafic!”.
La capitolul promisiuni, ministrul Transporturilor spune că maşinile vor merge cu 130 de kilometri pe oră nu doar între Sebeş - Turda, ci şi pe porţiuni din Autostrada Transilvania şi de la Nădlac la Sibiu. Se anunţă şantier şi între Sibiu - Piteşti. Cei aproape 120 de kilometri vor fi construiţi, în cele din urmă, în regim de autostradă.
„Renunțăm la ideea de a faza autostrada și ne ducem direct autostradă. Fiind zonă de munte, e complicat să refaci. Vom intra direct la autostrada Curtea de Argeş-Piteşti-Sibiu”, a spus ministrul. Este a doua idee la care a renunţat ministrul Transporturilor, în doar trei luni. Iniţial, Sibiul şi Piteştiul urmau să fie legate de un drum expres.
Urmăriți planurile prezentate marți de ministrul Ioan Rus în fața premierului, venit special la Ministerul Transporturilor împreună cu ministrul Fondurilor Europene, Eugen Teodorovici: