Șoseaua, care se doreşte a fi una rapidă, are alte surprize neplăcute pentru şoferi: de la bolovani în mijlocul drumului la benzi închise şi restricţii de viteză. Statul le trece însă pe toate cu vederea.
Cei 32 de kilometri ai autostrăzii Timişoara-Arad au costat 130 de milioane de euro. De la inaugurare, în decembrie 2011, pe acest tronson s-a lucrat aproape fără oprire. S-au montat balustrade, s-a turnat de mai multe ori asfalt și s-au amenajat ieșirile de pe autostradă. Aşa că, deşi ar fi trebuit să circule pe o șosea rapidă, şoferii sunt nevoiți să respecte, în unele zone, restricții de viteză de 60 de kilometri pe oră.
Cu doar câteva ore înainte de recepția finală a autostrăzii, firma de construcții nu pare să fi rezolvat problema denivelărilor. Ca atare, când vine vorba de pasajele de peste calea ferată, șoferii circulă pe o singură bandă.
Și nu este singura problemă. La kilometrul 512, șoferii întâmpină probleme serioase în cazul unui eveniment rutier. Nu au semnal la telefonul mobil, iar firma de construcții a uitat să instaleze telefoanele fixe prin care se poate cere ajutor.
Mai mult, pentru că muncitorii nu au terminat sediul Poliției Autostrăzi, agenții trebuie să facă un ocol de 11 kilometri pentru a ajunge la sediul actual, dintr-o comună din apropiere.
„Urmează acoperișul și predarea se va întâmpla la sfârșitul lunii septembrie-începutul lui octombrie”, spune Teodor Tudur, şeful Poliţiei Autostrăzi Vest.
Iniţial, autostrada trebuia predată pe 30 iunie, însă muncitorii mai aveau de turnat ultimul strat de asfalt. Firma de construcţii nu se consideră, însă, vinovată pentru întârzieri.
Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale va stabili dacă firma de construcţii trebuie să plătească despăgubiri şi care este valoarea acestora.
„În ceea ce priveşte eventualele penalităţi ce pot fi atribuite antreprenorului, acesta a transmis beneficiarului două revendicări cu privire la condiţiile meteo extrem de nefavorabile înregistrate în lunile martie şi mai 2013. Aceste documente urmează să fie analizate", spune CNADNR.