Autostrada Sibiu Orăștie, împânzită pe sute de metri cu tranșei drenante

Data publicării:
545f1c99682ccf3dcfc9d44d 1

Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) a avizat marți, în Consiliul Tehnico- Economic (CTE) soluția de reparare a două sute de metri din lotul 3 al autostrăzii Sibiu Orăștie. După cum a informat Digi24.ro luni, repararea celor 200 de metri de autostradă se va face prin realizarea a peste 800 de metri de ”tranșei drenante”, transerversal amprizei autostrăzii. Acestea vor avea o adâncime de șapte metri pe două nivele, propune proiectantul. La capătul tranșeilor se vor realiza cămine de vizitare, iar acestea vor fi conectate între ele de drenuri. Un sistem complex de drenuri menite să scoată apa din fundația autostrăzii și să asigure o umiditate constantă la metri buni sub aceasta. Peste acest sistem de drenaj se va reface corpul autostrăzii. Baza rambleului urmează să fie realizată dintr-un strat de piatră spartă, armat cu geogrile (un fel de țesătură rezistentă). Grosimea stratului de piatră urmează să fie de 1,5 metri.

Doar 10 voturi pentru din 21 de voturi

Votul de marți în favoarea proiectului realizat de firma Road Consulting – aflată în insolvență, s-a caracterizat printr-o largă absență a membrilor CTE care urmau să voteze soluția. Din cei 21 de membri ai CTE au fost prezenți doar 13, din care 10 au votat pentru soluție. Cele trei voturi împotrivă ar fi venit din partea lui Lilian Iordache, consilier al directorului general CNADNR, Mihai Bașulescu, șef al Unității Implementare Proiecte finanțate de la buget, și Ștefan Ioniță, director Tehnic și de Calitate. O poziție contradictorie ar fi avut Valentin Trifan, director al Direcției Implementare. Acesta, pe de o parte, a atenționat Direcția de Calitate asupra unor nereguli ale procedurilor urmate și, pe de altă parte, a votat pozitiv soluția propusă de Road Consulting.

Soluția aleasă este însă larg contestată. Primul motiv este tehnic. Critici spun că problema autostrăzii nu este terasamentul acesteia ci solul pe care s-a așezat acest terasament. În loc să se reconstruiască terasamnetul, mai bine se așează întreaga autostradă pe coloane de beton armat, înfipte adânc în sol. Mihai Bașulescu, inginer în cadrul CNADNR și fost director general al CNADNR, avertizează că mișcarea de tasare în plan vertical compusă cu cea de alunecare în plan orizontal, traficul și trepidațiile por produce cedări și lunecări. Soluția ar fi fost ”înțeparea în terenul bun” de fundație cu coloanele unui viadcut înecat, spune el.

Documente deținute de Digi24.ro indică faptul că existe și alte probleme. Într-o scrisoare adresată luni Direcției Tehnice și Calitate din CNADNR, Direcția Generală de Implementare Proiecte de Infatsructură atrăgea atenția că documentația proiectului tehnic ”nu este însuțită de către experții tehnici realizatori ai expertizei tehnice”.

Potrivit HG 925 din 1995, pentru aprobarea Regulamentului de verificare si expertizare tehnica de calitate a proiectelor, verificarea tehnică a proiectelor este obligatorie în situația în care acestea au fost realizate pe baza expertizelor tehnice de calitate.

O altă problemă reclamată de către Direcția de Infrastructură este aceea că soluția propusă de Road Consuting nu urmărește în totalitate una din cele două variante propuse și nu se referă la întreaga autostradă. ”Aceasta nu reprezintă soluțiile tehnice pentru remedierea degradărilor constatate în vederea deschiderii traficului rutier pe obiectivul de investiții autostrada Orăștie Sibiu, lotul 3”, se arată în document. Realizarea tranșeilor drenante transversale amprizei presupune ”teren suplimentar”, mai afirmă Direcția Generală de Implementare . În pofida neregulilor menționate, Direcția de Implementare solicită Direcției Tehnice și de Calitate să analizeze în CTE ce îi este subordonat proiectul de reparații.

Autostrada Sibiu Orăștie, lotul 3, va împlini în septembrue un an de când a fost închisă traficului. Pe 7 septembrie 2015 a fost oprită circulaţia pe lotul 3 al autostrăzii Sibiu-Orăştie, ce a fost ulterior demolată pe o secţiune de 200 de metri. După 11 luni,  reparaţia nici nu a început. CNADNR a achiziţionat deja materiale de construcţii şi servicii necesare refacerii corpului de autostradă.  

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Candidatul de extremă dreapta, George Simion, ar putea ajunge la putere, scrie...
Digi FM
Cu frumoasa lui familie, pe covorul roșu. Richard Gere, fericit alături de soția sa și de fiul lui cel mare...
Pro FM
Ultima imagine cu Freddie Mercury. Cum arăta cu trei luni înainte să moară
Film Now
Ashton Kutcher, fotografiat în timpul unei discuții tensionate, după zvonurile privind divorțul de Mila Kunis...
Adevarul
Cum au fost primiți handbaliștii români în Kosovo, la o săptămână după scandalul de pe Arena Națională
Newsweek
Cine e Călin Georgescu care vrea alianță cu Rusia? Tovarăș cu Iliescu, membru într-un Club „secret”
Digi FM
Cameron Diaz revine la Hollywood după o pauză de mai bine de 10 ani. Cum arată azi celebra actriță din „Masca”
Digi World
Întâlnire de record. Cea mai scundă femeie din lume și cea mai înaltă femeie din lume s-au cunoscut: "A fost...
Digi Animal World
Un animal misterios, cu aspect „ciudat”, depistat în parcul West Virginia. Locuitorii sunt nedumeriți: „Cum a...
Film Now
Hugh Grant, mărturisiri neașteptate despre personajul său din „Notting Hill”. Starul face dezvăluiri inedite...
UTV
Lidia Buble, inselata de fostul iubit: detaliul neasteptat care i-a dezvaluit adevarul despre „Maria”