Angajați ai constructorului, aflați la fața locului, spun că problema ar fi ”asfaltul care s-a lăsat în jos un pic unde e făcut corespondentul de podeț”. Defectele au apărut între Timișoara și Lugoj, aproape de a doua localitate, pe un sector inclus în proiectul autostrăzii Lugoj-Deva. Problemele de acest tip par a fi regulă la autostrăzile CNADNR. Coborâri identice au fost sesizate și la autostrăzile Timișoara-Arad și București-Constanța la racordarea podețelor sau podurilor cu corpul autostrăzii. Explicaţia este oferită de muncitori oricărui şofer care ajunge pe lotul 1 din autostrada Lugoj-Deva. ”Jalnic, e dezastru, trebuie să o facă calumea... o lucrare se face ca lumea de la bun început, nu trebuie reparată”, spune un șofer aflat la fața locului.
Oficialii menționează însă totuși că autostrada Timișoara-Lugoj-Deva, porțiunile definitivate, se află într-o situație bună, din punct de vedere contractual. Lucrările sunt făcute în garanție de către cele două firme și există o garanție de bună execuție cifrată la 5% din valoarea contractului la dispoziția CNADNR. Situația este mai gravă pe alte 11 proiecte unde nu s-a făcut recepția la închiderea perioadei de garanție, etapă care consfințește faptul că autostrada a fost predată companiei în bună stare la închiderea lucrărilor. Mai multe detalii pe această temă sunt disponibile în articolul Șase autostrăzi deschise ilegal traficului, fără recepție finală făcută
Lotul 1 Lugoj-Deva nu este primul care înregistrează deficiențe de calitate într-un termen relativ scurt de la deschiderea traficului. Circulația pe prima porțiune a autostrăzii a fost permisă cu începere din decembrie 2013. Restricţii de circulaţie au fost impuse încă din luna martie şi pe Autostrada A6, care leagă oraşul Lugoj de autostrada A1 (Bucureşti - Piteşti), din cauza surpării malurilor, afirmă Ziua de Vest. Compania de Drumuri le-a cerut constructorilor italieni de la Tirrena Scavi o nouă soluţie tehnică pentru A6.
De asemenea, în septembrie 2015, CNADNR a anunţat închiderea circulaţiei pe Autostrada A1 Orăştie - Sibiu, lot 3, la 10 luni de la inaugurare, între Sălişte (km 270+020) şi Cunţa (km 292+455), din cauza apei infiltrate sub fundaţie care a dus la crăparea asfaltului. CNADNR a impus constructorului autostrăzii, firma italiană Salini Impregilo, să refacă porţiunea de 200-300 de metri din corpul de autostradă unde au apărut degradările, prin demolare şi reconstrucţie în conformitate cu proiectul tehnic aprobat. Ulterior a reziliat contractul cu Salini (compania care a cumpărat Impregilo) și s-a decis să refacă porţiunea în regie proprie.
Probleme au apărut şi la un alt lot, de data aceasta încă în construcţie. În februarie, Compania de Autostrăzi a semnat un contract de expertiză pentru a verifica stabilitatea şi calitatea materialelor folosite în construcţia autostrăzii A1 Lugoj - Deva, Lot 2, tronson construit de aceeaşi firmă care a lucrat pe autostrada Sibiu - Orăştie, Lot 3.