Autostrada demolată: Se fac reparații de două luni, dar proiectul pentru lucrări nu e gata

Data publicării:
cunta saliste

La două luni după ce au început lucrările pentru repararea autostrăzii Cunţa - Sălişte, cu propriii angajaţi, şefii de la Drumuri şi-au dat seama că le lipseşte ceva: un proiect după care să lucreze.

Asta deşi, la începerea lucrărilor, ministrul Transporturilor dădea asigurări că proiectul există.

Şi proiectul a fost unul deosebit pentru că proiectantul a avut ca provocare să pună această soluţie a dânsului în comun cu soluţiile vechi de autostradă, deci pentru a putea să se lege şi să funcţioneze în comun. A reuşit această fază. Ne-am stabilizat într-un final la o soluţie şi iată că a început deja implementarea ei”, spunea ministrul Dan Costescu în 28 aprilie.

De fapt, abia la finalul lunii mai Compania Naţională de Drumuri şi-a adus aminte că nu are proiectul. Pentru că valoarea lui este estimată la 130.000 de lei, adică sub pragul pentru licitaţii, îl va da prin încredinţare directă.

Încă fără proiect şi fără să ştie exact ce are de făcut, Compania de Drumuri s-a apucat să cumpere materiale şi să închirieze utilaje de milioane de lei. Însă angajaţii de la Drumuri nu se pot apuca nici să reconstruiască cei peste 200 de şosea demolaţi, nici să repare fisurile apărute în alte locuri. Şeful CNADNR este însă optimist.

În momentul de faţă sunt lucrări pregătitoare. Termen de punere în funcţiune a autostrăzii - luna septembrie”, spune Cătălin Homor, directorul general al CNADNR.

Un inventar făcut de CNADNR luna trecută arată că cei 22 de kilometri se degradează accelerat. Din documentul obţinut de Digi24 reiese că există sau au existat fisuri pe porţiuni care însumează aproape un kilometru. Cea mai mare are 500 de metri şi a apărut în decembrie anul trecut. Încă nu a fost acoperită.

În plus, sunt infiltraţii de apă la pasajul peste calea ferată şi au apărut crăpături adânci de un metru şi late de 30 de centimetri în taluzul autostrăzii.

În document se precizează clar şi că cei de la Impregilo au făcut doar reparaţii provizorii acolo unde au apărut probleme înainte de a le fi reziliat contractul şi au executat lucrări de consolidare a terenului fără autorizaţie.

Bucata de 22 de kilometri dintre Cunţa şi Sălişte a costat peste 600 milioane de lei, fără TVA, bani din care firma italiană a încasat aproape toată suma. Tronsonul de autostradă este închis pentru reparaţii din septembrie anul trecut. 

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Locurile din Europa unde pot fugi românii de frig. 10 destinații cu soare și căldură, chiar și în plină iarnă
Digi FM
Kevin Costner, vacanță în Aspen alături de fiica sa adolescentă. Actorul este tatăl a șapte copii
Pro FM
Soția lui Kanye West, într-o pelerină transparentă de ploaie, cu nimic pe dedesubt. El, cu mască pe față...
Film Now
I-a arătat imagini nud și i-a vorbit despre dependența lui de pornografie. Blake Lively l-a dat în judecată...
Adevarul
De când va fi fabricată Dacia Spring în Europa: va duce la o scădere masivă a costurilor
Newsweek
Cu ce precizie iau pensia, în 2025, românii care au muncit în Germania? Haos cu pensiile în România
Digi FM
Controversă după momentul Aurei Șova cu Marius Manole, din finala Vocea României 2024: "Respectul faţă de...
Digi World
O vedetă TikTok a murit la doar 19 ani din cauza unei boli foarte rare care afectează doar câteva sute de...
Digi Animal World
Cum arată câinele care valorează un milion de euro. A fost conceput și născut în România: „A câștigat toate...
Film Now
Cum arată la 44 de ani fiul tatuat al lui Michael Douglas, care-i seamănă leit. De ce a făcut Cameron șapte...
UTV
Andreea Balan si George Burcea, impreuna la serbarea fiicei lor, Ella. Au lasat in urma certurile pentru...