La două luni după ce au început lucrările pentru repararea autostrăzii Cunţa - Sălişte, cu propriii angajaţi, şefii de la Drumuri şi-au dat seama că le lipseşte ceva: un proiect după care să lucreze.
Asta deşi, la începerea lucrărilor, ministrul Transporturilor dădea asigurări că proiectul există.
„Şi proiectul a fost unul deosebit pentru că proiectantul a avut ca provocare să pună această soluţie a dânsului în comun cu soluţiile vechi de autostradă, deci pentru a putea să se lege şi să funcţioneze în comun. A reuşit această fază. Ne-am stabilizat într-un final la o soluţie şi iată că a început deja implementarea ei”, spunea ministrul Dan Costescu în 28 aprilie.
De fapt, abia la finalul lunii mai Compania Naţională de Drumuri şi-a adus aminte că nu are proiectul. Pentru că valoarea lui este estimată la 130.000 de lei, adică sub pragul pentru licitaţii, îl va da prin încredinţare directă.
Încă fără proiect şi fără să ştie exact ce are de făcut, Compania de Drumuri s-a apucat să cumpere materiale şi să închirieze utilaje de milioane de lei. Însă angajaţii de la Drumuri nu se pot apuca nici să reconstruiască cei peste 200 de şosea demolaţi, nici să repare fisurile apărute în alte locuri. Şeful CNADNR este însă optimist.
„În momentul de faţă sunt lucrări pregătitoare. Termen de punere în funcţiune a autostrăzii - luna septembrie”, spune Cătălin Homor, directorul general al CNADNR.
Un inventar făcut de CNADNR luna trecută arată că cei 22 de kilometri se degradează accelerat. Din documentul obţinut de Digi24 reiese că există sau au existat fisuri pe porţiuni care însumează aproape un kilometru. Cea mai mare are 500 de metri şi a apărut în decembrie anul trecut. Încă nu a fost acoperită.
În plus, sunt infiltraţii de apă la pasajul peste calea ferată şi au apărut crăpături adânci de un metru şi late de 30 de centimetri în taluzul autostrăzii.
În document se precizează clar şi că cei de la Impregilo au făcut doar reparaţii provizorii acolo unde au apărut probleme înainte de a le fi reziliat contractul şi au executat lucrări de consolidare a terenului fără autorizaţie.
Bucata de 22 de kilometri dintre Cunţa şi Sălişte a costat peste 600 milioane de lei, fără TVA, bani din care firma italiană a încasat aproape toată suma. Tronsonul de autostradă este închis pentru reparaţii din septembrie anul trecut.