Video Autonomia reală a mașinilor electrice este cu până la 20% mai mică decât cea anunțată de constructori
Data publicării:
Autonomia reală a mașinilor electrice este semnificativ mai mică decât cea anunțată de producători, arată o cercetare realizată de o organizație de protecție a consumatorilor din Marea Britanie.
Peste 70 de vehicule electrice au fost testate în trafic, în oraș și pe autostradă. În medie, bateria a ținut cu 20% mai puțin.
Testele au arătat, de asemenea, că bateriile au nevoie de aproximativ 15% mai multă energie electrică decât cea din specificații pentru a se încărca complet, iar de aici rezultă costuri de funcționare mai mari.
"Și în cazul mașinilor electrice vorbim de o autonomie declarată pentru mediul urban și de o autonomie pentru rularea extraurbană. Vom avea valori clare de autonomie diferită, fie că vorbim de o rulare în oraș sau de una în afara orașului. De obicei, mașinile electrice tind să aibă o autonomie mai bună în oraș. Știm cu toții, inamicul lor principal este rularea pe autostradă, la viteză mare - acolo se consumă cea mai multă energie. Acolo vedem anumite probleme de autonomie. Însă, diferențele astea de autonomie se întâmplă și la mașinile convenționale. Unul este consumul declarat și altul este consumul înregistrat de noi. E clar că există niște diferențe de valori, atât la mașinile convenționale cât și la mașinile electrice, pentru că valorile anunțat de producători sunt calculate în laborator, în condiții ideale", a declarat Bogdan Mirică, realizator "La volan".