Franţa şi Germania au fost cele mai importante pieţe pentru Dacia şi în 2012. Cele două ţări se menţin pe primele două poziţii în topul vânzărilor încă din anul 2008. Pe următoarele locuri se găsesc Italia, Turcia şi Spania.
Piaţa românească a pierdut anul trecut trei poziţii în clasamentul vânzărilor Dacia. Astfel, ţara noastră a ajuns pentru prima dată pe locul al şaselea la nivel european.
Constructorul de la Mioveni a vândut anul trecut aproximativ 20.000 de autoturisme în România. Asta înseamnă o scădere cu 30 de procente a numărului de înmatriculări a modelelor Dacia, în comparaţie cu 2011.
Piaţa auto a scăzut în toată Europa
Scăderea vine şi pe fondul evoluţiei nefavorabile a pieţei auto româneşti. Pe parcursul anului trecut, dealerii auto au vândut în România aproximativ 73.000 de maşini, cu un sfert mai puţine decât în 2011.
De altfel, situaţia din România este similară cu cea din vestul Europei. În Italia şi în Spania vânzările s-au redus atât de mult, încât au ajuns la nivelul anilor 80.
Totodată, piaţa auto din Franţa a scăzut cu 14 procente, sub două milioane de autoturisme vândute. Asta înseamnă cea mai slabă performanţă din 1997 si până acum.
Pînă şi cea mai mare piaţă auto europeană - respectiv Germania - a scăzut, însă cu numai 3 la sută.
Evoluţia pieţelor auto din Europa
Franţa 1,9 milioane de autoturisme -14%
Italia 1,4 milioane de autoturisme -20%
Spania 0,7 milioane de autoturisme -13%
Germania 2,9 milioane de autoturisme -3%
sursa: Autodata