Un centru de cercetare deschis în Germania de către autorităţi în parteneriat cu Airbus şi alte companii de profil verifică diverse specii de alge pentru a fi folosite în producţia de biokerosen.
Oamenii de ştiinţă care lucrează acolo au la dispoziţie aparatură de ultimă generaţie pentru a cultiva alge de apă sărată adaptate oricărui climat de pe glob şi pentru a verifica care specii sunt cele mai bune pentru producerea de combustibil.
După ce sunt recoltate, algele sunt trimise într-un alt centru, care le prelucrează pentru a crea un biocombustibil cu proprietăţi foarte asemănătoare cu kerosenul folosit de avioane. Motoarele din aviaţie au nevoie de foarte puţine modificări pentru a trece la noul combustibil, combustibil care poate fi folosit şi în combinaţie cu cel fosil.
Reprezentanţii Airbus spun că avantajul acestor alge este că nu ocupă teren care ar putea fi folosit pentru cultivarea alimentelor şi că, fiind cultivate în apă de mare, nu ar folosi resursele de apă potabilă. Cercetătorii estimează că ar putea produce cinci la sută din consumul global de kerosen, adică paisprezece milioane de tone, în anul 2050.
Între timp, aeroportul din Oslo a început deja să furnizeze avioanelor biokerosen amestecat cu kerosen obişnuit. Acesta este produs din seminţe de camelină cultivată pe plantaţii din România şi Spania. Airbus este prezent şi în acest proiect, alături de Centrul de Tehnologii Biotehnogen şi Universitatea de Ştiinţe Agronomice şi Medicină Veterinară, ambele din România. Cercetătorii români sunt implicaţi în selecţionarea şi îmbunătăţirea soiurilor de camelină, precum şi în testarea diverselor metode de cultivare.
Camelina este o plantă puţin pretenţioasă, înrudită cu rapiţa, care poate fi cultivată şi pe terenuri puţin fertile sau degradate unde nu ar creşte nicio altă cultură.
Până acum au fost efectuate aproape o sută de zboruri comerciale de pasageri cu biocombustibil obţinut din camelină, toate fiind încheiate cu succes şi fără niciun incident.