Imediat cum se trezeşte dimineaţa, Gabriel Bercan, un tânăr din Galaţi, angajat cu normă întreagă în domeniul bancar, verifică dacă a primit vreo comandă sau dacă a găsit client pentru operele lui inedite: cele mai căutate sunt masa cu blat făcut din tastatură sau geanta de laptop făcute din dischete. Internetul este legătura lui cu clienţii.
Fiecare produs, în funcţie de mărime şi de complexitate, costă de la câteva zeci de lei până la câteva sute. Corabia din hârtie lucrată în stil origami, din 12.000 de piese, costă 450 de lei.
Mădălina Grădinaru, o tânără din Iași care face coliere din mărgele de sticlă, le vinde tot cu ajutorul mediului virtual. La început era un mod de relaxare, iar acum câştigă bani frumoşi.
„Am reușit să vând bine cu Facebook. Sunt clienți sau cliente din toata țara, dar chiar și din strainatate”, spune Mădălina Grădinariu.
A văzut că are succes și a început să confecționeze și buchete pentru mirese. Costă între 150 și 350 de lei, dar nu au moarte.
Pe Facebook mizează şi Lia Rădoi din Timişoara, care face jucării la comandă.
„Cred că businessul meu nu ar exista dacă nu ar fi Facebookul. În momentul în care o jucărie are 100 de likeuri în 20 de minute, e mult mai ok”, spune Lia Radoi, designer de jucării.
Când jucăria e gata, e fotografiată și ajunge direct pe Facebook. Pozele i-au adus clienți din toată lumea, aşa că Lia Rădoi nu scapă tableta din ochi. Și tot așa, timișoreanca a adunat, doar în ultimele săptămâni de pe rețeaua de socializare, peste 20 de comenzi. Prețul unei jucării creată de ea ajunge și la 190 de lei.