București, 4 aprilie 2018 – Libertatea și Ringier România publică ziarul „Libertatea de Pipera”. Ediția specială a fost distribuită gratuit la metrou pe 3 aprilie 2018 și face parte din campania #salvatipipera, ajunsă în a treia săptămână de derulare.
Ediția specială a cotidianului a fost tipărită în 10.000 de exemplare, oferite gratuit oamenilor aflați în tranzit la stațiile de metrou Pipera și Aurel Vlaicu, în timpul orelor de vârf. Ziarul are 8 pagini și sintetizează principalele probleme și soluții identificate prin materialele jurnalistice publicate în cadrul campaniei #salvatipipera. Prin această extensie, campania își mărește aria de acoperire, împletind online-ul cu print-ul pentru a comunica eficient cu publicul său țintă, oamenii care trăiesc și muncesc în Pipera Sud.
Prezența digitală a campaniei a fost și ea extinsă. Pentru a oferi cititorilor o experiență complexă, a fost realizată o hartă interactivă ce permite explorarea reportajelor într-o formă directă. Astfel, navigând pe hartă printre principalele puncte de referință, cititorii descoperă poveștile pe care cartierul Pipera Sud le are de spus și au o vedere de ansamblu completă a situației actuale.
În ceea ce privește reacțiile autorităților, acestea s-au arătat deschise să identifice și implementeze soluții, subliniind în același timp că este necesar ca dezbaterea să implice cât mai mulți cetățeni, care să vorbească despre dificultățile prin care trec zi de zi lucrând în Pipera Sud și ce nevoi au.
30 de clădiri de birouri, 65.000 de oameni și tot atâtea mașini, o infrastuctură deficitară și doar 70 de locuri de parcare. Acestea sunt doar câteva dintre datele rezultate în urma reportajelor și interviurilor realizate de jurnaliști. În cele trei săptămâni ale campaniei #salvatipipera, au fost realizate peste 30 de materiale jurnalistice prin care au identificat atât o parte dintre problemele sistemice, cât și soluțiile propuse de specialiști. În plus, prin video și fotoreportaje, reporterii au spus poveștile oamenilor care muncesc și trăiesc în cartier.
Cititorii au fost alături de un corporatist în drumul său anevoios până la biroul din Pipera. Au descoperit că alternativa la decongestionarea traficului ar putea fi ruta feroviară ce traversează zona, dar pentru care nu sunt prevăzute încă stații și un plan de funcționare din cauza lipsei investițiilor și a inițiativei. Au făcut cunoștință cu mama Lili, unul dintre cei mai vechi locuitori ai cartierului și bucătăreasă la cea mai veche cantină din cartier. Au aflat saga complicată a exproprierii pe bani grei a unor terenuri ce ar putea ajuta la descărcarea traficului în zonă.
La toate acestea se adaugă și discuțiile purtate la interviurile Libertatea LIVE, prin care s-au identificat numeroase cauze, dar și soluții eficiente pentru îmbunătățirea condițiilor de trai. Printre invitații aflați în studio s-au numărat Gheorghe Pătrașcu, fostul arhitect-șef al Capitalei, Vera Marin, președintele Asociației pentru Tranzitie Urbană din România, Ionuț Ciurea, directorul executiv al Asociației Pro Infrastructura, Dan Cristian Popescu, viceprimarul Sectorului 2, și Ciprian Ciucu, consilier general.
Mesajul campaniei a fost preluat de televiziuni, posturi de radio și publicații precum TVR 1, TVR 2, Radio Guerrillla, Radio TANĂNANA, Rock FM, Național FM, Radio Zu, Paginademedia.ro și IQads. Campania #salvatipipera se bucură și de sprijinul unor importanți parteneri din societatea civilă: Asociația „ProInfrastructura”, Asociația „Metrou Ușor”, Asociația „Construim România”, Asociația Peisagiștilor din România, Asociația pentru Tranziție Urbană și Waze România.
Campania #salvatipipera nu se oprește aici. Reporterii vor continua să investigheze și să publice știri, reportaje, interviuri și investigații care să ilustreze situația actuală îngrijorătoare în care se găsește cel mai mare cartier de afaceri din România.
Inițiativa este deschisă și publicului, invitat să contribuie cu propriile mărturii. Imaginile, videoclipurile și poveștile sunt așteptate la numărul de WhatsApp +40 0729 729 000 și la adresa de e-mail salvatipipera@libertatea.ro. De asemenea, acesta se poate alătura discuțiilor de pe grupul special de pe Facebook.
Campania #salvatipipera trage un semnal de alarmă în privința condițiilor precare de infrastructură și de mediu în care muncesc și trăiesc peste 65.000 de oameni în Pipera Sud, cel mai mare cartier de afaceri din România. De asemenea, campania urmărește să mobilizeze autoritățile locale responsabile de luarea măsurilor necesare pentru îmbunătățirea acestor aspecte.