Cotidianul Libertatea, alături de trustul de presă Ringier România, lansează campania #salvatipipera. Demersul jurnalistic trage un semnal de alarmă în privința condițiilor precare de infrastructură și de mediu în care muncesc și trăiesc peste 65.000 de oameni în Pipera Sud, cel mai mare cartier de afaceri din România. De asemenea, campania urmărește să mobilizeze autoritățile locale responsabile de luarea măsurilor necesare pentru îmbunătățirea acestor aspecte.
Campania invită cetățenii și societatea civilă să se implice direct prin semnarea petiției online. Astfel, autoritățile locale responsabile, mai precis Primăria Generală a Municipiului București, Primăria Sectorului 2 și Primăria Orașului Voluntari, vor fi obligate să ia în considerare cât mai urgent găsirea soluțiilor pentru problemele actuale de infrastructură și de mediu ce influențează viețile a peste 65.000 de persoane.
Cotidianul va publica zilnic, atât online, cât și în varianta tipărită, reportaje, interviuri și știri ce urmăresc să investigheze și să ilustreze situația actuală din Pipera Sud și felul în care condițiile necorespunzătoare afectează viețile celor care lucrează în cea mai aglomerată zonă din București. Mai mult, pe pagina de Facebook a cotidianului vor fi transmise zilnic dezbateri cu invitați relevanți, în direct din studioul Ringier.
Inițiativa este deschisă și publicului, invitat să contribuie cu propriile mărturii. Imaginile, videoclipurile și poveștile sunt așteptate la numărul de WhatsApp +40 0729 729 000 și la adresa de e-mail salvatipipera@libertatea.ro. De asemenea, acesta se poate alătura discuțiilor de pe grupul special de pe Facebook.
Campania #salvatipipera, realizată in-house de redacția ziarului Libertatea, în colaborare cu departamentul Proiecte Speciale și departamentul Video al companiei media Ringier, este completată de un videoclip de promovare. Acesta folosește drept imn o piesă originală, numită „Bogați fără noblețe”, creată de rapper-ul român AdLitteram special pentru această campanie.
Actori importanți ai societății civile s-au alăturat deja demersului pornit de Libertatea și de Ringier România și cer implementarea cât mai rapidă de soluții care să împiedice sufocarea celui mai aglomerat cartier. Printre aceștia se numără Asociația „ProInfrastructura”, Asociația „Metrou Ușor”, Asociația „Construim România”, Asociația Peisagiștilor din România, Asociația pentru Tranziție Urbană și compania Waze România.
Cu aceste instrumente, campania #salvatipipera devine o platformă complexă, ce își dorește să pornească discuții și să găsească soluții pentru o viață mai bună în Capitala României. Ele privesc direct felul în care trăiește o mare parte din populația țării, dar influențează și imaginea pe care partenerii noștri de afaceri o transmit mai departe.
Pipera Sud este primul agregator de business din România, unde au sediul companii ce cumulează cifre de afaceri cât 2% din Produsul Intern Brut. Prin contrast față de performanța sa economică, standardele de viață în cartierul de afaceri sunt improprii. Infrastructura pietonală este deficitară, cea rutieră este depășită, iar transportul public, fie că vorbim de cel subteran, fie de cel de suprafață, nu este optimizat. Lipsesc elementele de peisagistică și se poate observa cu ușurință că opiniile arhitecților urbaniști nu se reflectă în evoluția citadină a celor 170 de hectare din ultimii 29 de ani.
Pentru a implementa cât mai rapid cele mai bune soluții la aceste probleme curente și pentru a găsi o cale de creștere armonioasă pentru cartierul de afaceri Pipera Sud, fără a afecta viețile celor care lucrează aici, Libertatea și Ringier România deschid platforma #salvatipipera, un pas înainte pentru o discuții și soluții amânate prea mult.