ACTUALIZARE 14.30. „Este o noutate. În premieră au fost închise două CET-uri pentru revizie, nu doar unul cum se proceda până acum. Şi CET Sud şi CET Grozăveşti au fost închise de ELCEN pentru revizie.
Mare parte din Capitală suferă, sunt cartiere întregi care primesc agent termic de la distanţe foarte mari penbtru că se alimentează de la celelalte CET-uri care nu sunt în revizie.
Le-am spus celor de ELCEN că nu e normal să se închidă două CET-uri aşa mari, iar ei au spus că presiunea li se pare una normală.
Voi discuta şi cu ministrul economiei.
Trebuie ca reparaţiile de la RADET să fie împreună cu cele de la ELCEN, să nu fie în altă perioadă în care bucureştenii să nu aibă apa caldă”, a declarat Gabriela Firea.
Producătorul de energie electrică şi termică ELCEN Bucureşti susţine că produce şi livrează apă caldă potrivit comenzii primite de la Regia Autonomă de Distribuţie a Energiei Termice (RADET) Bucureşti, însă capacităţile de producţie ale Elcen depăşesc solicitarea consumatorilor, potrivit unui comunicat transmis, joi, de compania de stat, care reacţionează la nemulţumirile multor bucureşteni, care se plâng că nu primesc apă caldă de la RADET.
„ELCEN nu are relaţii contractuale cu consumatorii casnici, ci cu RADET Bucureşti, în sensul că Elcen produce şi furnizează apă caldă către RADET, iar regia asigură distribuţia acesteia la nivelul Capitalei”, se arată în comunicat.
ELCEN a prezentat mai mulţi parametri tehnici prin care argumentează că nu ar fi de vină pentru problemele bucureştenilor.
Astfel, temperatura solicitată de RADET pentru CTE Progresu este de 80 grade Celsius, pentru joi, între orele 6 -18, aproximativ egală cu temperatura furnizată de ELCEN.
Pentru CTE Bucureşti Vest, RADET a solicitat la ora 6 o temperatură de 75 de grade Celsius, iar oficialii ELCEN spun că societatea a furnizat căldură în jurul valorii de 76 grade Celsius.
„ELCEN asigură locuitorii Capitalei că, în ciuda stării tehnice îmbătrânite a instalaţiilor RADET, depune toate eforturile necesare de furnizare a apei calde, în condiţii optime, către RADET Bucureşti”, se mai arată în comunicatul companiei.
La râdnul său, RADET anunţă, într-un comunicat de presă, că locuitorii din Colentina şi Pantelimon au rămas fără apă caldă din cauza parametrilor necorespunzători ai acesteia, susţinând că acest lucru este urmare a faptului că nu există bani pentru reparaţii şi revizii la reţeaua de transport şi distribuţie.
RADET mai susţine că situaţia opririi furnizării apei calde intervine după ce, săptămâna trecută, ELCEN a oprit funcţionarea CET Sud pentru lucrări anuale de revizie. Alimentarea consumatorilor deserviţi de către această centrală, respectiv locuitorii sectoarelor 2, 3 şi 4, a fost preluată prin manevre în sistem de către CET Vest şi CET Progresu. Dintre cele trei sectoare, sectorul 2 este cel mai afectat, pentru că nu există capacitatea pentru a acoperi furnizarea către consumatorii din această zonă.
Ambele centrale sunt situate la distanţe mari faţă de Sectorul 2 şi în acest sens s-a dispus oprirea a 75 de puncte termice. În cazul în care nu s-ar fi luat această decizie, pe ţeava de apa caldă cetăţenii ar fi primit apă rece, mai susţine RADET.