"În viziunea membrilor UNSAR, propunerile de modificare a normelor ce guvernează activitatea RCA în România vizează câteva obiective clare: creşterea gradului de prudenţialitate pentru acest segment de piaţă, creşterea transparenţei şi controlul îmbunătăţit al cheltuielilor. Cu privire la acest din urmă aspect - controlul cheltuielilor -, UNSAR a înaintat propuneri concrete de actualizare a normei RCA astfel încât aceasta să respecte principiul rezonabilităţii privind acoperirile din poliţele RCA, respectiv introducerea conceptului de valoare de piaţă a vehiculelor la data daunei", se arată într-un comunicat al UNSAR, notează Mediafax.
La finele lunii iulie, ASF a dat publicităţii un proiect de normă care vizează modificarea şi completarea Normelor privind asigurarea obligatorie de răspundere civilă pentru prejudicii produse prin accidente de vehicule, puse în aplicare prin Ordinul CSA 14/2011.
Potrivit documentului, asigurătorii care emit poliţe de răspundere civilă auto (RCA) vor trebui să aibă un grad de solvabilitate de 1,3, comparativ cu 1 în prezent, pentru activtatea de asigurări generale şi vor fi obligaţi să menţioneze pe poliţele RCA comisionul de intermediere, care nu va depăşi 10% din primele încasate pe acest segment.
"Nivelul maxim al comisionului acordat de asigurători pentru contractarea asigurării RCA nu va depăşi 10% din valoarea primelor de asigurare încasate. Asigurătorii RCA au obligaţia să prevadă în orice contract de intermediere obligaţia intermediarului de a încasa prima de asigurare aferentă poliţelor RCA integral în contul asigurătorului, sau în cazul plăţilor în numerar, de a vira prima de asigurare încasată integral în contul asigurătorului, cel târziu în ziua următoare datei încasării", se precizează în proiect. O altă propunere a instituţiei vizează tarifele de primă pentru RCA, care vor fi modificate după minimum 6 luni de la ultima notificare, cu excepţia indexărilor sau a majorărilor pe anumite categorii de riscuri.