Vă prezentăm acum un record negativ: douăzeci şi una de mii de minute întârziere. Atât a adunat un tren pe ruta Timişoara- Bucureşti în acest an. O performanţă greu de egalat. Practic, în fiecare zi, trenul Interregio a ajuns mai târziu cu cel puţin o oră. Recordul a fost de 300 de minute întârziere.
Este ora 07:07, ora la care trenul 1695 Bucureşti -Timişoara ar fi trebuit să ajungă în staţie. După aproximativ o oră de întârziere călătorii care veneau din Capitală au ajuns în Gara de Nord din Timişoara.
Acelaşi scenariu se repetă zilnic. Călătorii sunt deja resemnaţi. Ştiu că vor ajunge la destinaţie cu cel puţin o oră mai târziu decât ar trebui.
„Acuma e bine. A întârziat şi mai mult, o oră şi jumătate,” spune un călător.
Cu tot cu întârziere, un drum Bucureşti - Timişoara cu trenul durează cel puţin 10 ore. Cu trei ore mai mult decât acum 20 de ani.
„Problema este la infrastructură care este foarte veche, întreţinerea se face ca acum 30 - 40 de ani, nu s-au investit sumele necesare şi sunt puncte unde sunt restricţii de viteză. De exemplu pe Balota se circulă cu 15 - 20 km/h, s-a circulat şi cu 5,” explică Constantin Petreanu, mecanic de locomotivă.
Reprezentanţii CFR Calatori recunosc situaţia şi au şi ei versiunea lor pentru întârzierea constanta a trenului.
„Întârzierea medie pe zi la trenul InterRegio 1695 Bucureşti Nord - Timişoara Nord în primele 10 luni, este de 57 de minute. (...) Cauzele care conduc la întârzieri ale trenurilor sunt, în principal: vreme nefavorabilă, furturi de echipamente, loviri de persoane, căderi de copaci, lipsă de tensiune în linia de contact, lucrări la infrastructura feroviară, sosiri cu întârzieri ale trenurilor internaţionale la frontieră," se arată într-un comunicat CFR Călători.
Pâna acum, cea mai mare întârziere a trenului a fost de 300 de minute.