Nelu Bănică pleacă spre Constanţa şi a găsit pe un site de călătorii încă trei pasageri cu care va împărţi cei 100 de lei daţi pe benzină.
50.000 de oameni s-au înscris pe acest site în care şoferii postează anunţuri despre destinaţie, ora de plecare şi câţi bani cer de la pasageri.
Potrivit unui index al preţurilor de transport, din 50 de ţări analizate, România are un cost echivalent cu 4,5 euro la 100 de kilometri pentru biletele de autobuz şi aproape 28 de euro la 100 de kilometri pentru cele de avion. Asta înseamnă că suntem pe locul 13 la cel mai ieftin transport rutier şi pe la jumătatea clasamentului la cel aerian.
În România cel mai ieftin mijloc de transport rămâne trenul, chiar dacă aici avem o principală problemă, şi anume viteza de deplasare.
La tren, tariful pentru 100 de kilometri este echivalentul a 4,3 euro. Pasageri sunt tot mai mulţi, dar se orientează spre companiile private, care au preţuri uşor mai mici decât compania feroviară de stat.
„Piaţa de transport feroviar în ceea ce priveşte numărul călătorilor a crescut. E o creştere undeva de 20 de procente”, a declarat Ion Garoşeanu, fost director CFR.
Economiştii explică preţurile mici din România prin subvenţiile plătite de stat. Guvernele preferă această variantă în schimbul unor tarife libere, care ar obliga companiile să treacă la concedieri pentru a supravieţui.