Oamenii au așteptat circa 15 minute pentru autobuz, în condiţiile în care, în Galaţi, microbuzele circulau la un interval de două sau trei minute.
„Sunt prea rare şi uite...deja eu am 13 minute de când stau, a trecut unul şi nu a putut să deschidă uşile, a oprit şi n-a putut să deschidă uşile. Era plin”, a spus o călătoare.
„Suntem nişte oameni pierduţi, uite acuma trebuie să merg la spital. Cu ce merg? Cu taxiul? Păi dau bani şi la doctor, nu?”, a adăugat o altă călătoare.
Nerăbdători, unii oameni au chemat taxiul.
„Avea comandă, am sunat la taxi dimineaţă la vreo 3 firme şi nuuuuu, sunt foarte aglomeraţi”, a spus un gălățean.
Societatea Transurb spune că a suplimentat numărul autobuzelor, troleibuzele şi a tramvaielor.
„Am fost obişnuiţi la fiecare colţ de stradă, la fiecare semafor să stăm şi să urcăm în microbuz şi să ne ducă la destinaţie”, a spus Genica Totolici, director Transurb.
De aproape 20 ani, în municipiul Galaţi transportul călătorilor se făcea atât de operatorul public local Transurb, cât şi de operatori privaţi. Acum, cele 170 de microbuze particulare nu au mai primit licenţe de transport şi nu mai au voie să intre pe trasee.
„Sunt cel puţin 400 de angajaţi care vor intra în şomaj. Ce facem cu maşinile? Le ţinem în faţa blocului? Contractele ce muncă au expirat, ne trimite în şomaj tehnic, în şomaj, ce facem?”, s-au plâns șoferii de maxi-taxi.
Reprezentanţii Primăriei Galaţi nu înţeleg nemulţumirea şoferilor.
„Știau încă din mai 2015 că aşa se va întâmpla, au avut la dispoziţie un an de graţie pentru a-şi pune treburile în ordine”, a explicat Emanuela Turcu, purtător de cuvânt Primăria Galaţi.
Prin atribuirea transportului local exclusiv operatorului public, consilierii locali spun ca au vrut să ofere gălăţenilor un transport civilizat şi să elimine evaziunea fiscală prin utilizarea unui sistem de taxare eficient.