Şase minute durează drumul cu bacul de pe un mal pe altul al râului Mureş. Această metodă de transport pe apă a fost introdusă de habsburgi atunci când administrau Banatul. De atunci şi până acum nu s-au schimbat foarte multe când vorbim de legătura dintre localităţile Şeitin, din Arad şi Igriş, aflată în judeţul Timiş. Aşa că, de nevoie, localnicii ocupă, cu rândul, funcţia de luntraş.
Mihai Gheța, luntraș: Îmi vin străini, oameni din altă parte, Cu modernizarea asta, cu GPS-ul, dacă bagă o scurtătură îl bagă pe aici și când ajunge omul s-a gătat drumul, unde-i drumul, păi drumul iacătă-l ăsta e pe apă, care face legătura. Vă ajut eu, ca să rezolvăm.
„Peste o mie de oameni din satul Igriș depind de mecanismul vechi de peste 200 de ani, își transportă cu bacul mașinile, tractoarele și căruțele, iar pluta poate suporta până la 10 tone”, transmite corespondentul Digi24 Vlad Ungar.
De un secol se tot vorbește despre construirea unui pod în zonă.
„Eu am trecut la Nădlac de multe ori. Un pod? Plutitor.
E nevoie să treci că nu sunt mijloace de transport și n-ai cum să treci, numai așa”, spun oamenii din zonă.
Între timp autorităţile din cele două judeţe se contrazic în declaraţii.
Viorel Popovici, primarul comunei Sânpetru Mare: Avem în perspectivă, sunt proiecte, chiar s-au trasat pentru realizarea caietelor de sarcini și în vederea documentației, în vederea obținerii finanțării. Principala instituție care se ocupă este Consiliul Județean Arad.
Andreea Oțoiu, purtătorul de cuvânt al Consiliului Județean Arad: Nu știu să mai construiască sau să mai avem în plan în următorul an sau în următorii doi ani construcția unui pod.
Ca să ajungă în județul Arad, fără să folosească bacul, localnicii ar trebui fie să ocolească prin Ungaria sau să meargă 27 de kilometri până la cel mai apropiat pod aflat în apropierea localităţii Pecica.