Drumul Naţional 7, una dintre cele mai aglomerate şosele din România, a devenit o sursă de nervi pentru şoferi. Lucrările la viaductul peste malul lacului Cozia au început de două săptămâni, iar de atunci se circulă alternativ, pe câte un sens de mers.
Este o lucrare care se desfășoară pe mai puțin de 300 de metri, însă traficul este afectat pe întreg tronsonul. Pentru că nu există un drum alternativ pe unde circulația să poată fi deviată, șoferii nu au de ales și trebuie să circule în coloană
-Cam care e media de viteză pe aici, pe drumul ăsta?
- Până aici a fost bine, a fost cam 60, cam așa, că sunt și localități. Dar de aici încolo cred că va fi mai mică.
- Când ne-am dus încolo era mult mai liber, dar era de dimineață, de fapt. Acuma...
Cei care vor să ocolească Valea Oltului, pot ajunge la Sibiu pe Valea Prahovei. Asta înseamnă însă că vor face încă aproape 90 de kilometri în plus. Şi tot nu vor scăpa de aglomeraţie.
„Drumul Național 7, cât și Drumul Național 1 cunosc valori deosebit de ridicate de trafic, în timpul săptămânii în jurul orelor de prânz și în special în timpul zilelor de week-end sau sărbători legale,” spune Bogdan Maxim, șef Serviciul Drumuri Naționale IPJ Sibiu.
Lucrările sunt făcute de o firmă din Craiova, care primește aproape 800.000 de euro pentru aceste reparații. Banii au fost obţinuţi de CNADNR printr-un împrumut de la Banca Europeană pentru Investiții. Proiectul ar trebui finalizat până în luna iulie, însă constructorul spune că acest lucru este imposibil.
„Bugetul alocat în momentul de față nu acoperă integral valoarea lucrărilor contractate,” precizează Andrei Lupu, reprezentant constructor.
Traficul de pe Valea Oltului ar trebui preluat de autostrada Sibiu-Piteşti, care ar urma să fie gata în 2021, cu doi ani mai devreme faţă de termenul anunţat anterior.