Studiul arată că în 2013, 31% din tineri făceau cumpărături online. Acum, numărul lor a scăzut cu patru procente. În plus, merg mai rar la concerte şi spectacole live, ies mai puţin în oraş, iar atunci când o fac au obiceiuri nesănătoase.
Atunci când îşi permit să îşi petreacă timpul într-un local sau pe o terasă, majoritatea tinerilor din România aleg băuturile răcoritoare carbogazoase, în detrimentul sucurilor naturale. Berea rămâne băutura alcoolică preferată de tinerii de peste 18 ani, dintre care 40% se declară fumători.
67% din tinerii şi adolescenţii care ies să mânânce în oraş merg la fast-fooduri, în timp ce mai puţin de 40% practică un sport.
„Din păcate cred că este un fenomen destul de uşor explicabil. În general viciile, ca să spun aşa, cresc în incidenţa de consum, poate şi ca şi volum în perioade în care se resimt restricţii bugetare”, spune Radu Bogdan, coordonator programe Youth Monitor.
Pe de altă parte, tinerii români sunt foarte atenţi la imaginea lor şi cheltuie mult pentru îmbrăcăminte.
Tinerii români cheltuie pe haine şi încălţăminte 33 de euro în fiecare lună, cu mult peste media celorlalte ţări din estul şi centrul Europei. Sunt întrecuţi la acest capitol doar de austrieci - 57 de euro. Tinerii din Ungaria, spre exemplu, nu cheltuie mai mult de 17 euro pe lună pe haine şi încălţăminte.
Studiul arată că, în total, consumul tinerilor din România a scăzut cu până la 5% faţă de 2013.