În fiecare joi, elevii Liceului Special pentru Deficienţi de Vedere au ore cu un câine antrenat special pentru a-i ajuta să-şi dezvolte comunicarea cu cei din jur şi abilitatea de a se integra în societate. Este pentru prima dată când o şcoală publică a introdus în programă ore de terapie asistată de animale.
Alma are un an şi este câinele Liceului Special pentru Deficienţi de Vedere din Cluj-Napoca. De pregătirea ei se ocupă terapeutul şcolii şi un dresor al unei asociaţii de nevăzători. În fiecare joi, Alma are ore cu elevii. Unul dintre ei este Laura, o fetiţă care s-a născut oarbă şi care are probleme de comunicare.
„Laura astăzi a citit câinelui ceea ce e o chestie de motivație. Lucru care îi dezvoltă clar comunicarea, vocabularul și formulăm propoziții”, a declarat Adela Chiș, terapeut. Orele se desfăşoară în sala de clasă iar elevii trebuie să interacţioneze cu câinele.
„A fost selecționat cel care era cel mai calm cel mai răbdător, cel mai echilibrat. După vârsta de șase luni a fost introdus încet în liceul de nevăzători şi a început să cunoască copii, ambianța, a socializat cu diferite tipuri de copii şi să fie inclus încet, încet în activități”,a declarat Iulia Lazăr, instructor câine.
Pentru dezvoltarea unor astfel de activităţi, conducerea liceului a cerut fonduri europene. Banii vor fi folosiţi pentru a şcoli în străinătate un terapeut. „Este o activitate educațională elaborată care are nevoie de aplicarea unor strategii educaționale de metode de lucru ca să facem totul organizat și controlat”, a declarat Roxana Țicher, director Liceul Special cu Deficienți de Vedere Cluj. La Liceul Special cu Deficienți de Vedere din Cluj-Napoca învață aproape 220 de copii.