Prizonieri în maşinile care aşteapta în coloană zi de zi, fără trotuare pe marginea drumului şi fără piste pentru biciclete. Aşa trăiesc zeci de mii de oameni din cartierele Drumul Taberei, Prelungirea Ghencea, precum şi din oraşele Domneşti şi Bragadiru. Toţi aşteaptă lărgirea la patru benzi a șoselei de doar 6,5 kilometri şi un pasaj peste Centura Capitalei.
Proiectul este pe hârtie din 2006. De atunci, toţi primarii Capitalei s-au întrecut în promisiuni. Nu s-au ţinut de cuvânt, dar au autorizat construcţia de noi cartiere la periferia Bucureştiului. Zona s-a aglomerat şi mai tare.
„Au trecut 10 ani de plimbat hârtii, de făcut studii de fezabilitate şi altfel de studii care între timp au expirat şi au costat milioane de euro. Oraşul s-a dezvoltat, dar infrastructura a rămas ca în ţările africane,” se plânge Ionuţ Dinu, grupul de iniţiativă Drumul Taberei.
„În 2014 s-a hotărât separarea lucrărilor: lărgirea străzii a revenit Primăriei Capitalei, iar pasajul peste centură a revenit CNADNR ului. De un an de zile ambele autorităţi se chinuie să demareze lucrările,” spune Delia Mihalache, grupul de iniţiativă Prelungirea Ghencea.
Deşi au fost cu toţii invitaţi la acest al cincilea protest, niciunul dintre primarii sau responsabilii din Compania de Drumuri nu a venit.
Deşi Primăria Capitalei a alocat un buget de 30 de milioane de lei pentru lărgirea drumului, nici măcar exproprierea terenurilor nu a fost începută, se plâng protestatarii. Compania de drumuri a alocat şi ea tot 30 de milioane de lei pentru pasajul peste Centură, însă firma care să îl construiască nu a fost încă desemnată. Aşa că protestatarii au strâns simbolic bani pentru a demara ei singuri lucrările.