De la hypermarketuri până la magazinele de cartier, toate ascund capcane pentru cumpărători. Coşurile sunt imense, ca să dea impresia că nu am cumpărat suficient.
Tehnica are efect în majoritatea cazurilor.
„Coşul de dimensiuni foarte mari ne facem să credem că avem nevoie să cumpărăm mai mult şi, în general, acest coş foarte mare merge de minune cu promoţia”, explică Florina Pînzaru, decanul Facultății de Management din cadrul SNSPA.
Apoi, produsele cele mai scumpe sunt plasate mereu în aşa fel încât să sară în ochi. Marfa ieftină este mereu „ascunsă” pe rafturile de jos. De aceea marii producători dau bani grei magazinelor pentru ca mărcile lor să fie cât mai vizibile.
Nu vă lasaţi influenţaţi nici de produsele oferite gratuit în magazin. Mostrele sau alimentele oferite pentru degustare au rolul să oprească din drum cumpărătorii şi să le deschidă apetitul pentru mai multe cumpărături. Unele neplanificate.
Dar cea mai profitabilă zonă a magazinele este în apropierea caselor. Cât stau la coadă să plătească, cumpărătorii sunt tentaţi să mai pună în coş câteva nimicuri.
„Se activează instictul de a mai pune mâna pe ceva, de care nu ştiai sau nu îţi mai aduceai aminte că ai nevoie”, spune Florina Pînzaru.
Aceste tehnici sunt absolut legale şi morale, spun specialiştii. Singura scăpare este să ne facem o listă clară cu ce vrem să cumpărăm şi să nu ne abatem de la ea.