Ruta ocolitoare a Sucevei este într-un continuu șantier de șase ani. La început n-au fost bani, apoi au apărut probleme cu exproprierile şi cu firma de construcții. Aşa se face că autorităţile n-au reuşit să termine un drum de 13 kilometri.
Lucrările începute în mai 2008 ar fi trebuit să fie finalizate în luna iunie a anului 2012. La doi ani și jumătate de la termenul limită de executare a lucrărilor, șoseaua de centură a municipiului Suceava nu este încă deschisă circulației
Victimele sigure sunt şoferii care circulă spre Ucraina sau spre vestul României.
„Valorile de trafic sunt foarte ridicate în această zonă, e musai, musai să deschidem centura”, spune un șofer.
De pe urma traficului greu suferă şi localnicii din comuna Șcheia. Zilnic, pe aici trec 6.000 de mașini, din care cel puțin jumătate dintre ele sunt tiruri și camioane.
„Deschiderea linei de centură de pe tronsonul Șcheia-Pătrăuți este asolut necesară, având în vedere că tot traficul greu care vine din de la Siret, din Ucraina ar trece pe această linie de centură și ar merge către vest - către Ardeal și către sud - spre Fălticeni”, afirmă Vasile Andriciuc, primarul comunei Șcheia.
La sfârşit de an, autoritățile promit că în curând vor deschide unul dintre cele trei tronsoane ale şoselei de centură a Sucevei.
Vestea proastă e că pentru celelalte două tronsoane, şirul ghinioanelor nu s-a încheiat. Compania de drumuri şi autostrăzi trebuie să organizeze o nouă liucitaţie, după ce a reziliat contractul cu firma care câștigase în prima fază. Cei care-şi vor adjudeca lucrarea mai au de făcut două poduri, legătura cu un drum județean și instalarea semnele de circulație, marcajele și parapeții.
Centura Sucevei a consumat până acum din bugetul de stat peste 280 de milioane de lei și ar mai fi nevoie de încă 20 de milioane pentru terminarea ei.