Soluție pentru traficul din Capitală, promisă de luna viitoare

Data actualizării: Data publicării:
trafic capitala

Un miliard şi jumătate de euro anual, aceasta este suma pierderilor cauzate de traficul infernal din Capitală. Calculul a fost făcut de Regia Autonomă de Transport Bucureşti. Iar conducerea RATB, avertizează: investitorii fug de oraşele în care salariaţii întârzie la muncă din cauza blocajelor în trafic.

Maşinile care stau în trafic au devenit imaginea emblematică a Capitalei. Aşteptarea este de multe ori mult mai grea pentru călătorii din mijloacele de transport în comun.

Cătălin Bălan, reporter Digi24: „Este ora 9 şi 5 dimineaţa, am plecat de la capăt de linie, facem un traseu de aproximativ 4 kilometri pe unul dintre bulevardele capitalei. Haideţi să vedem în cât timp”.

Bulevardul Iuliu Maniu este una dintre cele mai aglomerate artere din Capitală, deşi în subteran există o linie de metrou. Cu toate astea, lipsa parcărilor intermodale din apropierea staţiilor de metrou îi face pe şoferi să se încumete zi de zi în traficul de la suprafaţă.

Cătălin Bălan, reporter Digi24: „Aşadar este ora 9 şi 31 de minute. Aproape jumătate de oră pentru un traseu în linie dreaptă. Socotiţi singuri dacă am ajuns repede sau nu”.

Şefii RATB cred însă că totul stă în... mentalitate.

„Nu mai trebuie să fie privit ca un loser (n.r. - să fie luat în derâdere) un cetăţean care utilizează transportul public”, spune Florin Dragomir, director de proiecte la RATB.

Tamponările din trafic, carburantul irosit sau şoferii care ajung obosiţi şi nu mai dau randament la serviciu sunt incluse la... pierderi.

De peste 1 miliard 500 de milioane de euro. Aceştia sunt bani pierduţi de la municipalitate, din banul nostru, al tuturor. Din acest punct de vedere suntem un oraş complet ineficient. Investitorii în primul rând se uită la nivelul de mobilitate pentru cetăţeni. Este vorba de deplasarea către locul de muncă”, explică Florin Dragomir.

Specialiştii spun că în Capitală blocajele din trafic sunt comparabile cu cele din metropolele cu peste 8 milioane de locuitori, iar asta se întâmplă pentru că şoferii nu au alternative eficiente la alte tipuri de transport.

„Numai investiţia din Piaţa Sudului sau cea a metroului din Drumul Taberei durează trei ani...de vreo şase”, spune consultantul Teofil Teaha.

Primăria promite că cea mai rapidă soluţie, care se va aplica de luna viitoare, sunt benzile unice pentru mijloacele de transport în comun. Mai rămâne ca şoferii să le şi respecte.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Ce a pățit o badantă din Italia după ce a pus mâna pe o moștenire de 317.000 de euro. A forțat bătrâna să...
Digi FM
Cum arată Bryan Adams în 2024, la 65 de ani. La 16 ani s-a lăsat de școală pentru muzică
Pro FM
Selena Gomez reacționează după noile critici legate de silueta sa: Nu-mi pasă că nu sunt subțire băț
Film Now
Jennifer Lopez, în cei mai scurți pantaloni din garderobă și cizme până la genunchi, la proiecția noului film...
Adevarul
Caz bizar în Ilfov: O țeavă de gaz blochează poarta unei case. Avocat Cuculis: „Ieșirea din curte se face pe...
Newsweek
Care pensionari NU iau bani în plus la pensie la indexarea din 1 ianuarie? Știm ce meserie au avut
Digi FM
Un român, văduv și tatăl a doi copii, mort în inundațiile din Spania. Fratele lui i-a găsit trupul fără...
Digi World
O asistentă a dezvăluit cele mai comune regrete pe care le aveau pacienții aflați pe patul de moarte
Digi Animal World
Un hamster a „evadat” dintr-o școală, într-un balon de plastic. Imaginile, desprinse parcă dintr-un film...
Film Now
Motivul pentru care Al Pacino și-a donat toți bani câștigați din filmul „Cruising”: „Nu am vrut să am asta pe...
UTV
Margot Robbie si Tom Ackerley au devenit parinti pentru prima oara. Actrita a nascut un baietel perfect...