Au găsit soluția: se aprovizionează împreună, obținând astfel prețuri mai mici. Când a văzut cum încasările îi scad de la lună la lună, pentru că până şi clienţii fideli îi calcă tot mai rar pragul, patronul unui magazin şi-a dat seama că duce un război inegal cu hipermarketurile. Ca să lupte cu aceleaşi arme - şi anume preţuri mici, a creat o asociaţie a proprietarilor de magazine.
Cei 16 membri reuşesc acum să facă aprovizionarea la un cost scăzut. Secretul: împreună comandă cantităţi mai mari. De câştigat au şi clienţii.
„Vindeam această făină la preţul de 3 lei, iar acum, după ce m-am afiliat acestui concept, reușesc să iau făina cu un preț mai mic și să o vând și eu cu un preț mai mic: 2 lei și 40 de bani”, a spus Tudor Băitanu.
„Una este când iei trei baxuri de bere și una e când iei trei paleți de bere. Și cel mai important, în afară de preț, este conștientizarea consumatorului, să consume de la magazinul de cartier”, a spus Iustinian Rusu Cozma, inițiatorul proiectului.
Conştienţi că nu pot câştiga în faţa marilor lanţuri de magazine, patronii buticurilor spun că s-ar mulţumi dacă ar reuşi să-şi ţină afacerea în viaţă.
„Eu am pornit acum 24 de ani cu 15 oameni și acum am mai rămas cu 4”, a spus Cătălin Straciuc, proprietarul unui magazin alimentar de cartier.
Din 2008 şi până acum, în Iaşi s-au închis 500 de magazine de cartier. Mai există în jur de 700, iar patronii lor sunt invitaţi să se alăture reţelei de aprovizonare comună.