Soluția inedită a unor patroni de magazine pentru a păstra prețurile mici

Data publicării:
MAGAZINE

Au găsit soluția: se aprovizionează împreună, obținând astfel prețuri mai mici. Când a văzut cum încasările îi scad de la lună la lună, pentru că până şi clienţii fideli îi calcă tot mai rar pragul, patronul unui magazin şi-a dat seama că duce un război inegal cu hipermarketurile. Ca să lupte cu aceleaşi arme - şi anume preţuri mici, a creat o asociaţie a proprietarilor de magazine.

Cei 16 membri reuşesc acum să facă aprovizionarea la un cost scăzut. Secretul: împreună comandă cantităţi mai mari. De câştigat au şi clienţii.

„Vindeam această făină la preţul de 3 lei, iar acum, după ce m-am afiliat acestui concept, reușesc să iau făina cu un preț mai mic și să o vând și eu cu un preț mai mic: 2 lei și 40 de bani”, a spus Tudor Băitanu.

„Una este când iei trei baxuri de bere și una e când iei trei paleți de bere. Și cel mai important, în afară de preț, este conștientizarea consumatorului, să consume de la magazinul de cartier”, a spus Iustinian Rusu Cozma, inițiatorul proiectului.

Conştienţi că nu pot câştiga în faţa marilor lanţuri de magazine, patronii buticurilor spun că s-ar mulţumi dacă ar reuşi să-şi ţină afacerea în viaţă.

„Eu am pornit acum 24 de ani cu 15 oameni și acum am mai rămas cu 4”, a spus Cătălin Straciuc, proprietarul unui magazin alimentar de cartier.

Din 2008 şi până acum, în Iaşi s-au închis 500 de magazine de cartier. Mai există în jur de 700, iar patronii lor sunt invitaţi să se alăture reţelei de aprovizonare comună.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri