Românii fac cumpărături lângă casă

Data publicării:
magazin mic

Românii cheltuie 29 de lei de fiecare dată când merg la supermaketuri, adică de două ori pe săptămână, potrivit datelor GfK. E drept, există multe tentaţii printre blocuri şi în zonele de birouri.

Din 2013 şi până acum, primele trei lanţuri de supermarketuri - Mega Image, Profi şi Carrefour - aproape şi-au dublat numărul de magazine şi au câştigat clienţi în plus.

“Se întâlnesc formate mai mici de magazine în care predomină ca sortimentaţie produsele care acoperă toate mesele zilei, dar şi snacksuri. Din hipermarketuri se iau produse care se consumă pe un termen la lung şi care sunt la gramaje mai mari”, spune Cătălina Aldea, consultant retail.

Per total, suma medie cheltuită într-o săptămână în supermarketuri este 58 de lei, iar în magazinele de tip discount - 37. În total, mai mult decât cei 61 de lei pe care îi lasă un român care face cumpărături la hipermarket, o dată pe săptămână.

Magazinele mai mici atrag clienţi nu doar pentru că sunt aproape de casă ori serviciu. Şi preţul contează. Oamenii nu mai caută mărci, ca înainte de criză, ci etichete cu numere mici.

Lupta tot mai acerbă pentru a oferi cel mai mic preţ şi o cotă cât mai mare de piaţă se vede şi în reducerile comercianţilor. Aceştia au afişat în primele opt luni peste 120.000 de promoţii în cataloagele din magazine. O creştere de 50% faţă de ultimii doi ani.

Supermarketurile şi hipermarketurile au ajuns astfel să încaseze mai bine de jumătate din ce cheltuie românii atunci când merg la cumpărături. În schimb, un client lasă doar 17 lei la un butic de cartier, unde sunt vândute doar câteva sute de produse.

În Capitală, formatele comerţului modern acoperă 76% din valoarea bunurilor de larg consum. Buticurile sunt pentru cumpărăturile mici, de impuls”, explică Diana Scăunaşu, reprezentantul unei firme de studii de piaţă.

Indiferent dacă intră într-un butic de cartier sau într-un hipermarket, e clar că românului îi place să meargă la cumpărături şi să pună el cumpărăturile în coş.

Trei retaileri tradiţionali au început să vândă produse online şi au reuşit să câştige doar 5% din piaţă în ultimii doi ani. Piaţă care înseamnă 18 miliarde de euro anual.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Cuplul Ceaușescu, doi bătrânei la „Ia-mă, nene” și pachetul misterios plasat în portbagajul mașinii luate...
Digi FM
Kevin Costner, vacanță în Aspen alături de fiica sa adolescentă. Actorul este tatăl a șapte copii
Pro FM
Soția lui Kanye West, într-o pelerină transparentă de ploaie, cu nimic pe dedesubt. El, cu mască pe față...
Film Now
I-a arătat imagini nud și i-a vorbit despre dependența lui de pornografie. Blake Lively l-a dat în judecată...
Adevarul
De când va fi fabricată Dacia Spring în Europa: va duce la o scădere masivă a costurilor
Newsweek
Cu ce precizie iau pensia, în 2025, românii care au muncit în Germania? Haos cu pensiile în România
Digi FM
Controversă după momentul Aurei Șova cu Marius Manole, din finala Vocea României 2024: "Respectul faţă de...
Digi World
O vedetă TikTok a murit la doar 19 ani din cauza unei boli foarte rare care afectează doar câteva sute de...
Digi Animal World
Cum arată câinele care valorează un milion de euro. A fost conceput și născut în România: „A câștigat toate...
Film Now
Cum arată la 44 de ani fiul tatuat al lui Michael Douglas, care-i seamănă leit. De ce a făcut Cameron șapte...
UTV
Andreea Balan si George Burcea, impreuna la serbarea fiicei lor, Ella. Au lasat in urma certurile pentru...