Spații verzi, poduri suspendate sau pasaje subterane. Pe hârtie sau în animațiile grafice prezentate de primărie Bucureștiul arată bine. În lumea virtuală nu există nervi din cauza traficului, praf sau șantiere părăsite. Ele există, însă în lumea reală.
Pasajul Mihai Bravu, o investiție de 155 de milioane de lei, este situat în sudul Capitalei și ar trebui să lege Calea Văcărești de Șoseaua Mihai Bravu. Podul suspendat trece peste Splaiul Independenței, peste râul Dâmbovița și peste câteva străzi aglomerate. Șantierul se întinde pe câțiva kilometri, iar de trei ani șoferii pierd zeci de minute ca să treacă de el.
Povestea construcției acestui pasaj s-a transformat într-o telenovelă. Romstrade ar fi trebuit să-l construiască, dar după ce a primit o parte din bani, a intrat în insolvență, iar lucrările s-au oprit pentru mai bine de un an. O nouă firmă a preluat proiectul din mers.
În ultimele luni lucrarea a avansat repede, iar primarul general, Sorin Oprescu, promite că noua construcția va fi gata anul viitor.
Câțiva piloni și mult fier beton au apărut de trei ani pe malul Dâmboviței și în partea opusă a Capitalei. Aici ar trebui să fie ridicat un alt pod lung de câțiva kilometri care să-i ajute pe bucureșteni să ajungă mai repede la autostrada spre Pitești.
Localnicii cred, însă, că drumul expres suspendat este inutil și foarte scump. Ei au contestat deja proiectul la tribunal pentru că nu vor să li se dărâme casele, iar judecătorii le-au dat dreptate, în primă instanță. Municipalitatea spune însă că decizia judecătorilor nu va afecta construcția.
Podul Ciurel, cu un cost de 138 de milioane de euro, este un proiect sortit eșecului. Lucrările au început în 2010, dar de multă vreme șantierul este pustiu. Primăria Capitalei nu are bani să-l finalizeze.
Bulevardul Buzești - Berzei – Uranus, 55 de milioane de euro. O șosea care ar trebui să traverseze tot centrul Bucureștiului și care arată bine desenată. Autoritățile au dărâmat până acum 90 de case și au expropriat aproape 1000 de oameni ca să lărgească drumul și să-l asfalteze. Prima etapă este gata, adică doar un sfert din proiect. Atunci când vor fi bani, drumul va ajunge la Piața Coșbuc și avea avea chiar un pasaj care va trece pe sub Palatul Parlamentului.
Metroul din Drumul Taberei, 883 de milioane de euro. Nu există bucureștean care să nu știe că în Drumul Taberei este haos. Praf, noroi, gropi, gălăgie, pene de curent și ambuteiaje. Toate fac parte din rutina zilnică a celor care locuiesc în zonă. Dar rabdă, cu toții pentru că speră că într-o zi se vor urca în trenul de sub pâmânt și vor ajunge în centru în mai puțin de 20 de minute. Ziua aceea e departe, la jumătatea anului 2016.
Pentru Pasajul Basarab au lucrat trei primari. Construcția rămâne cel mai important proiect finalizat după anii 90 în Capitală. Bucureștenii spun că viața le este, acum, mult mai ușoară.