Primăria va cere joi avizul Brigăzii Rutiere, aceeaşi instituţie care a decis acum un an că pe terenul privat nu poate fi construit un drum. Dacă vor fi aprobate, rutele ocolitoare vor fi deschise de luni.
„Ca să nu se mai ajungă în intersecţia de la Big se ia pe această rută alternativă: Cărăruia, strada Mărţişor, care este cunoscută, şi apoi ieşire în Şoseaua Olteniţei. Iar cealaltă rută este din Şoseaua Olteniţei pe lângă parcul Orăşelul Copiilor, este o rută alternativă, se vede marcată aici, exact până în Bulevardul Tineretului”, a declarat primarul interimar al Sectorului 4 Daniel Băluță.
Şoferii ar putea avea la dispoziţie două variante de ocolire a şantierului de la Piaţa Sudului. Cele două trasee vor avea sens unic, dar şi anumite restricţii de viteză, pentru că trec printre case.
„Traficul pe ambele rute va fi restricţionat în perioada weekendului”, a precizat Daniel Băluță.
Una dintre străzi se opreşte acum într-un teren privat, pe care primăria vrea să îl folosească. Locuitorii zonei susţin că au documente oficiale care blochează accesul în zonă.
„Avem un aviz al şefului Brigăzii Rutiere şi al Comisiei de Circulaţie care avizează toate aceste lucruri: că strada trebuie să fie închisă pentru că terenurile sunt private şi nu există confort şi siguranţă pentru locatari”, a spus un locatar.
„Vrea să dea tot traficul de pe Văcăreşti pe această străduţă. Este inadmisibil”, a adăugat un alt locuitor din zonă.
Primarul de Sector va cere tot Brigăzii Rutiere aviz pentru cele două variante de ocolire. Este singura soluţie găsită de edili pentru decongestionarea zonei. Mai ales că şantierul va rămâne deschis mult timp de acum.
Pasajul subteran trebuia terminat pe 31 decembrie 2015, dar e gata doar în proporţie de 40 la sută. Primarul general interimar pune întâzierea pe seama unei greşeli de proiectare.
„Nu s-au luat în calcul eventualele utilităţi care sunt în zona respectivă, şi aici amintesc apă-canal, gaze, energie electrică”, a spus primarul general interimar al Capitalei Răzvan Sava.
Constructorul recunoaşte că termenele au fost date peste cap de mutarea cablurilor şi ţevilor de care nu ştia.
Cu toate acestea, în contractul semnat cu Primăria Capitalei scria clar că a inspectat înainte zona şi îşi asumă riscurile şi evenimentele neprevăzute care pot afecta lucrările.
„Nu este singura lucrare derulată de Primăria Capitalei unde greşelile au pornit chiar din faza de proiectare”, a adăugat Răzvan Sava.
Întârzierile costă 80 de milioane de lei, bani europeni care acum vor fi acoperiţi din bugetul Capitalei. Noul termen pentru finalizarea pasajului este 30 iunie 2016.