Protecţia Consumatorilor a câștigat acest proces intentat unei instituții de credit pentru că a transformat un comision de risc în comision de administrare.
Cele 260 de persoane s-au plâns la Protecţia Consumatorului, în 2010, că banca la care aveau credit a introdus un alt comision în timpul contractului, deşi nu avea voie.
Sumele pe care acești clienți le vor primi înapoi ajung și la 6.000 de euro. Reprezentanţii ANPC refuză să spună despre care bancă este vorba.
În mod normal, şi ceilalţi clienţi ai băncii, care se află în această situaţie, ar trebui să primească înapoi comisioanele plătite, spun avocaţii.
„Este o directivă europeană care impune acest lucru, să sancţionezi profesionistul care practică acest tip de abuz de putere economică. Îl sancţionezi atât în privinţa reclamantului, cât şi în privinţa tuturor consumatorilor aflaţi în situaţie identică”, a explicat la Digi24 avocatul Gheprghe Piperea.
Deocamdată, autorităţile susţin că numai cei care au dat în judecată banca îşi pot recupera sumele plătite.
„În cazul în care instanţa a considerat că e clauză abuzivă, în momentul respectiv se elimină din toate contractele. Aici vorbim doar pe OUG 50, pentru cei care au depus sesizări la noi în 2010”, a declarat Marius Dunca, preşedintele ANPC.
Acesta a subliniat că nu este vorba despre o clauză abuzivă, ci de o sancţiune contravenţională.
Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor mai are 11 procese cu instituţii financiare pentru eliminarea clauzelor abuzive din contractele de credit.