Plicurile cu milioane de tichete cadou vor ajunge mâine în clădirile de birouri sau în buzunarul angajaţilor care, în opinia şefilor, şi-au făcut treaba.
Aproximativ 10.000 de companii oferă tichete cadou, iar avantajul pentru angajator este că nu plăteşte taxe pentru ele.
„Discutăm de sectoare din domeniul industriei, în distribuţie, servicii, dar nu putem să nu menţionăm şi sistemul bancar, transporturi”, spune Codruţa Pîşă, director financiar al unui emitent de tichete.
Un studiu de piaţă arată că 40% dintre cei care primesc tichete cadou îşi cumpără cosmetice, în timp ce 18% îşi reînnoiesc garderoba. Există şi categoria celor doar pe jumătate fericiţi, cei care nu-şi pot alege cadourile.
„Companiile din România obişnuiesc să ofere şi cadouri în natură. Procentul a fost undeva în jur de 19%, cu o valoare medie a acestor cadouri de 200 de lei”, spune Adina Igrişan, consultant senior la o companie de consultanţă.
„Avem în România aproximativ 600 de angajaţi. Fiecare angajat a primit un coş cu produse specifice Paştelui. Este o practică a pieţei pe care şi noi o avem în companie”, spune Roxana Teşiu, director de resurse umane într-o companie.
21% din companiile din mediul privat au dat anul trecut prime fixe de Paşte, cu o valoare medie de 400 de lei. Şi aici va fi o creştere, spun specialiştii. De exemplu, angajaţii Petrom primesc 1.000 de lei. Prime se acordă și în în companiile de stat. La Romgaz şi Hidroelectrica, de exemplu, valoarea bonusului de Paşte va fi de 700 de lei.