(P) Pop-up-ul de Infrastructură, soluția simplă a mediului privat pentru problemele complexe de sustenabilitate

Data actualizării: Data publicării:
pop up infrastructura
Prin acest proiect de sustenabilitate, inițiatorii demonstrează că infrastructura nu stă numai în mâinile statului

Să imaginăm un scenariu care nici măcar nu este atât e greu de imaginat: e dimineață, te pregătești să ieși pe ușă, ai laptopul în rucsac și casca de bicicletă sau cheile de la mașină în mână, când privirea îți cade pe grămada de ambalaje care trebuie duse la centrul de colectare. Le-ai lua, pentru că ocupă din ce în ce mai mult loc în casă, dar unde și când să le duci și pe-astea fără să întârzii la muncă?

Fiecare zi de „azi n-am timp” face ca volumul de sticle și cutii să crească și mai mult. Cum ar fi să ai un punct de colectare în drum spre mașină?

Răspunsul simplu: nemaipomenit. Răspunsul puțin mai detaliat: se poate și există. Green Revolution, în colaborare cu Raiffeisen Bank România și Mastercard România au creat un Pop-up de infrastructură care exact asta face: adună la un loc mai multe soluții de sustenabilitate pe care le plasează în mijlocul comunităților, astfel încât viața locuitorilor să devină mai ușoară.

Proiectul constă în dezvoltarea unei infrastructuri în proximitatea comunităților pentru ca oamenii să aibă la îndemână modalități de a fi mai sustenabili. Mai precis, inițiatorii proiectului au dezvoltat un box care pune la un loc un reverse vending machine pentru colectarea sticlelor, o parcare pentru biciclete, două stații de încărcare pentru mașini electrice, un fanbox pentru preluarea coletelor, dar și un acoperiș special care va fi ocupat de panouri solare și de un spațiu verde.

Cutia cu funcționalități multiple

Prin acest proiect de sustenabilitate, inițiatorii demonstrează că infrastructura nu stă numai în mâinile statului. Aceste Pop-up-uri de infrastructură pot fi amplasate în diferite locuri în mijlocul comunităților (cartiere, cvartale) și rezolvă câteva dintre provocările de care se lovesc românii în parcursul lor de a deveni mai sustenabili. 

Să revenim puțin la scenariul de mai sus: când pleci dimineața la muncă nu mai ai nicio reținere să iei și punga cu ambalaje pe care să le lași la punctul de colectare lipit de parcarea unde îți ții bicicleta sau unde ți-ai lăsat mașina la încărcat.

Mai mult, te întorci după-masa de la muncă și, după ce pui bicicleta la locul ei în stand sau mașina la încărcat, iei și coletul pe care l-ai comandat și ți-a fost livrat în FANboxul de lângă parcare.

Toate la un loc și toate gândite să te ajute să trăiești mai curat. Inovația campaniei vine din alăturarea tuturor soluțiilor acestor probleme în aceeași structură - modulară și usor de instalat - si de a o oferi Bucureștiului, în timp util și în locuri aglomerate, prin implicarea sectorului privat.

Soluții „mici” la probleme mari

Bucureștiul e una din capitalele europene cele mai poluate – există rapoarte și statistici în acest sens. Pentru ca locuitorii să contribuie și ei la „depoluarea” orașului au nevoie de soluții simple și la îndemână, pe care să le poată aplica fără a cheltui mult din cea mai importantă resursă a lor: timpul.

O inovație de genul acestor Pop-up-uri de Infrastructură poate rezolva eficient o problemă complicată. Pop-up-ul de Infrastructură este practic o cutie cu sustenabilitate, care poate fi amplasată în cartierele Bucureștiului, proiectată de Green Revolution, în colaborare cu Raiffeisen Bank România și Mastercard România.

Mai mult, inițiatorii vor invita și alte branduri să se implice în acest demers și să susțină construcția cutiilor, astfel încât infrastructura de sustenabilitate să se dezvolte.

Soluția celor trei parteneri simplifică o problemă care este complexă chiar și pentru stat, astfel încât mediul privat să se poată implica mai mult pe viitor. Asta ne arată că, deși problema e mare, soluția poate fi „mică”.

Primul Pop-up a fost deja instalat

Ca dovadă că Pop-up-ul de Infrastructură nu este doar un proiect pe hârtie, primul astfel de box a fost deja amplasat la intersecția dintre Bulevardul Unirii și strada Nerva Traian, în proximitatea pieței volante Nerva Traian.

Pop-up-ul de Infrastructură deja montat constă într-o stație de încărcarepentru mașini electrice, aparat de colectare ambalaje, parcare de biciclete BBOX și serviciu de livrare FANbox.

Cum arătam mai sus, soluția este punctuală, amplasată în mijlocul comunității (cartier) și trebuie multiplicată la nivel mare: este o soluție inovatoare pentru problema infrastructurii de sustenabilitate.

Tocmai de aceea, anul acesta vor apărea și alte Pop-up-uri de Infrastructură în București, amplasate în diferite puncte din oraș, iar în funcție de nevoi și cerințe, ele vor continua să se înmulțească.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Ce au făcut soldații din Coreea de Nord prima dată când au ajuns în libertate. Au rupt
Digi FM
Fosta amantă al lui Donald Trump trăiește într-o rulotă: „Am primit amenințări cu moartea de la susținătorii...
Pro FM
Antonia a postat o poză editată și a mărturisit că s-a îngrășat din cauza problemelor de sănătate: "Cum e...
Film Now
Răspunsul surprinzător al lui Daniel Craig, după ce a fost întrebat pe cine i-ar plăcea să vadă în rolul...
Adevarul
Victoria lui Trump, explicată pe înțelesul oricui de un profesor român din SUA. „Aici sunt lecțiile de...
Newsweek
700.000 pensii NU cresc la 1 ianuarie decide guvernul și FMI. Ce adevăr e în știrea devenită virală?
Digi FM
Motivul pentru care Alex Velea și Antonia promovează jocurile de noroc: „Ne vindem imaginea. N-am făcut nimic...
Digi World
Metoda scandinavă care promite un somn bun. Ce să schimbi dacă împarți patul cu cineva
Digi Animal World
Un animal misterios, cu aspect „ciudat”, depistat în parcul West Virginia. Locuitorii sunt nedumeriți: „Cum a...
Film Now
Ce face și cum arată Victoria Principal la 73 de ani. Acum aproape cinci decenii devenea cunoscută în...
UTV
Loredana Groza starneste reactii controversate in mediul online: poze provocatoare la 54 de ani