Piața Instagram. Cum ajunge o persoană să aibă mai mulți urmăritori decât populația Rusiei
Reţeaua de socializare Instagram a depăşit pragul de un miliard de utilizatori. Vedetele profită de această creştere şi, pentru că strâng milioane de vizualizări, încasează sume ameţitoare ca să facă reclamă unor produse şi companii. Iar totul duce la o nouă meserie virtuală. Tinerii vor să devină „influenceri”. Adică oameni de a căror părere ţin cont mulţi alţii.
Frumoasă, celebră şi bogată, vedeta Instagramului Selena Gomez are 149 de milioane de urmăritori, adică mai multe persoane decât populația Rusiei. Fanii o sorb din priviri şi se năpustesc la butonul de like când îi văd fotografiile. O poză recentă a fost apreciată de aproape 11 milioane şi jumătate de oameni, cât populaţia Greciei. Alaiul impresionant de admiratori a ajutat-o să semneze un contract de invidiat cu o companie de articole sportive din Germania, a treia ca mărime din lume, care are însă de 15 ori mai puţini urmăritori decât vedeta din Statele Unite.
Unul dintre cei mai buni fotbalişti din lume, Cristiano Ronaldo, are pe lângă un salariu fabulos, 162 de milioane de următori pe Instagram. Fotografia în care se mândreşte cu al cincilea trofeu Champions League cucerit a fost apreciată de peste nouă milioane şi jumătate de pământeni. Iar faima îi aduce şi mai mulţi bani: 750 de mii de dolari pentru o poză sponsorizată. Iar contractul cu o firmă de suplimente nutritive l-a făcut mai bogat cu aproape două milioane şi jumătate de dolari.
Cum se ajunge însă la sute de mii de dolari pentru o fotografie publicată? Simplu...o postare pe un cont de Instagram cu 10 mii de urmăritori poate ajunge în medie la cel puţin cinci mii de oameni, în timp ce pe Facebook ajunge la doar o mie de utilizatori, potrivit publicaţiei de business NewMoney. În plus, în comparaţie cu Facebook, Instagram are utilizatori mai tineri, iar asta o face mai atractivă pentru campanii de marketing. Cea mai cunoscută reţea de socializare pierde două milioane de oameni anual, iar Instagram are o rată mai mare de creştere a numărului de utilizatori decât Facebook şi este de aşteptat să o întreacă în următorii cinci ani, adică să sară de două miliarde de utilizatori activi pe lună.
„Tinerii s-au mutat de pe Facebook deoarece au început să stea părinţii pe Faccebook. Poate nu vrei să vadă ce postezi maică-ta şi taică-tu. Şi atunci te muţi unde nu sunt, şi părinţii nu au cont de Instagram”, spune Doru Pelivan.
Firesc, vedetele noastre se mută şi ele pe Instagram, unde migrează publicul lor tânăr.
Andreea Bălan, vedetă de muzică pop-dance, şi influenceri ca Nicole Cherry sau Bianca Adam, alias Tequila, au făcut publice preţuri care pot ajunge la 2.500 de euro pentru o colaborare la o campanie de promovare, potrivit 2performant.com. Instagramul este pe val şi în România. Cele mai recente date disponibile arată că în urmă cu un an erau peste un milion de utilizatori, care într-o singură lună au postat mai mult de un milion şi jumătate de fotografii şi filmări, care au atras peste 200 de milioane de likeuri. O piaţă enormă aşadar. De care profită şi starurile de la noi.
Simona Halep nu mai are nevoie de prezentare. Dovada, un milion de urmăritori pe Instagram. Fiecare fotografie postată de ea primeşte imediat o cascadă de aprecieri. Peste 200 de mii la pozele din vara trecută, când a câştigat prima ei finală de Grand Slam la Roland Garros. Un val enorm de simpatie o urmează mereu, iar fanii adoră toate postările Simonei. O filmare în timpul căreia deschide cutia cu pantofii sport personalizaţi de o cunoscută companie americană producătoare de echipament sportiv a adunat aproape un sfert de milion de vizualizări. În căutarea celebrităţii şi a banilor, mulţi tineri încearcă să calce pe urmele vedetelor şi să ajungă influenceri. Iar unii reuşesc...
Fanii de pe Instagram ai Laurei Caraba înseamnă aproape populaţia oraşului Piatra Neamţ. Majoritatea sunt fete preocupate să fie cochete. Studiază îndelung fiecare postare legată de modă, unele plătite de companii care vor să îşi facă reclamă. Laura recunoaşte: câştigă bine din meseria de influencer, dar încearcă să nu facă totul doar de dragul banilor.
„Luna asta am renunțat la două contracte în total de 1.000 de euro nu mi-a fost frică să spun despre produse super promovate că mie nu mi se potrivesc”, spune Laura Charaba, social media influencer
Ca orice meserie, şi cea de influencer are secrete şi reguli. Prima, prezentarea de pe contul de Instagram trebuie să fie atractivă şi credibilă. Fotografia, reprezenativă pentru activităţile de care te ocupi, iar interesele, descrise în cuvinte cheie precum fashion, traveller sau gadget reviewer. Nu uita să adaugi dacă ai site web sau youtube care îţi pot aduce mai mulţi urmăritori şi chiar profit pe termen lung. Ţine cont şi de trucuri venite din statistică: fotografiile luminoase obţin cu 24 la sută mai multe like-uri decat cele întunecate. La fel şi cele în care predominană albastrul: primesc mai multe aprecieri decât cele dominate de roşu. Cine se uită atent la contul unui influencer de succes observă că toate fotografiile respectă cam aceeaşi cromatică. Evită, deci, sorcova în contul tău. Seriozitatea este alt pas spre mulţi urmăritori care te transformă în posibil partener pentru campanii de marketing.
„Ajut fetele să se machieze singure corect. Lucru care e foarte important pentru că fetele urmăresc fel și fel de tutoriale și fac lucruri total greșite”, spune Claudia Niță, social media influence.
Dincolo de haştagurile gadget, fashion, beauty, auto şi travel, pe Instagram este loc pentru toată lumea. Chiar şi pentru influenceri ...de muzică populară. Luminiţa Safta, o tânără de 27 de ani de la Timişoara, profesoară şi cântăreaţă, şi-a făcut cont de Instagram doar pentru că era la modă. În scurt timp, a ajuns însă la 23 de mii de urmăritori. Porţile sunt deschise deci pentru toată lumea! Atenţie doar spre ce vă duc!
FOTO: Instagram/ Selena Gomez
- Etichete:
- retele sociale
- influenceri
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News