În mai puțin de două săptămâni, la Timișoara șoferii au trecut de peste 50 de mii de ori ilegal când semaforul arată culoarea roșu. Asta, în ciuda faptului că în oraş există cel mai peformant sistem din țară de monitorizare a traficului, și deși fiecare mișcare greșită a vitezomanilor e filmată, ei nu pot fi sancționați de către polițiști. Aparatura de peste 43 de milioane de lei nu eset omologată.
Acest șofer trece nestingherit pe roșu într-o intersecție din Timișoara, își riscă viața și poate să lovească în orice secundă pietoni sau o altă mașină. Iar ca el sunt mii.
"Mai puțin de două săptămâni, da în această perioadă pe cele 37 de sisteme de detecție a trecerii pe culoarea roșie a semafoarelor au fost înregistrate, incredibil, 50 de mii 187 de treceri pe roșu. N-au nicio teamă pentru că nimeni nu îi amendează", admite Nicolae Robu, primarul Timișoarei.
"Prin proiectul care a costat peste 43 de milioane de lei au fost montate camere de supravegehre în cele mai circulate intersecții din oraș. Șoferii care trec pe roșu, deși sunt filmați nu pot fi sancționați pentru că sistemul nu e omologat" - Vlad Ungar, reporter Digi24 Timişoara.
Prin proiect s-au modernizat 134 de intersecții din Timișoara- au fost montate semafoare și au fost cumpărate 230 de camere video. Ar fi trebuit să îi ajute pe polițiști să îi prindă pe şoferii care circulă ilegal, însă tot ce pot face oamenii legii este să privească imaginile.
"Nu e în regulă pentru că atunci nu există nicio măsură de constrângere, ar trebui omologat."
Primăria din Timișoara a cerut ajutorul MAI pentru ca imaginile și șoferii care încalcă legea să poată fi folosite, iar primarul i-a trimis o adresă ministrului.
"Trecerea pe culoarea roșie a semaforului este suspendarea permisului pe o perioadă de 30 de zile, dacă sunt și pagube materiale, deci producerea unui accident cu pagube materiale sunt 60 de zile", susţine Bogdan Dănuț, instructor auto.
"Nu se respectă legea și mai mult ce să vă zic."
"Am plecat de acolo la roșu, am venit aici la roșu. Aia e o treabă bună. De ce? Să respecte lumea semaforul."
Până la acest moment, IPJ Timiș nu a răspuns solicitării noastre privind motivul pentru care şoferii ilegalişti nu pot fi amendaţi. Cea mai mare parte a banilor pentru sistemul de trafic management, adică peste 35 de milioane de lei, au venit de la Uniunea Europeană.