În plus, comerciantul este obligat să vă returneze banii în 14 zile şi trebuie să restituie şi taxa de livrare.
Cine cumpăra până acum o rochie sau un telefon mobil de la un magazin online avea zece zile timp să se răzgandească. Odată luată decizia, putea aştepta şi o luna până îşi primea banii înapoi. Acum, însă, regulile s-au schimbat.
Sorin Mierlea, specialist pe drepturile consumatorului, precizează: „Poate să returneze produsul fără niciun fel de motivaţie în termen de 14 zile (...) Agentul economic este obligat să returneze banii în 14 zile din momentul în care cetăţeanul a depus cererea că doreşte să rezilieze contractul sau să i se returneze banii”.
Ba mai mult, de acum înainte comerciantul trebuie să restituie şi taxa de livrare plătită iniţial de client.
Noile reguli nu se aplică doar comerţului online, ci și băncilor şi firmelor de asigurare. „Concret, dacă vine cineva şi ne bate la uşă şi ne vinde o poliţă de asigurare, avem drept două săptămâni să reziliem contractul fără nicio explicaţie”, spune Sorin Mierlea.
Anul trecut, românii au lăsat în cele peste 5.000 de magazine virtuale aproape 600 de milioane de euro, cu aproape 17% mai mult faţă de 2012.
Reguli noi pentru comercianţii online
- afişarea vizibilă pe site a costurilor totale ale produselor sau servicilor
- afişarea oricăror tarife suplimentare
- nu se vor percepe taxe suplimentare pentru plata cu cardul
- sunt interzise opţiunile predefinite de pe site-urile de internet