Singura metodă de răcorire în tren: ușile deschise la vagone
Data actualizării: Data publicării:
Canicula a afectat şi astăzi mersul trenurilor. Temperatura la nivelul şinelor a ajuns la aproape 60 de grade, iar trenurile merg cu 30 de kilometri pe oră mai lent decât într-o zi normală. Tot din cauza căldurii, pe ruta Constanţa-Bucureşti nu a funcţionat aerul condiţionat, iar călătorii s-au descurcat cum au putut. Acelaşi lucru s-a întâmplat şi în trenul Iaşi-Bucureşti. Călătorii au mers cu uşile de la vagon deschise ca să nu se sufoce.
Trenul InterRegio Iaşi-Bucureşti. 44 de grade celsius. Fără aer condiţionat, călătorii au mers timp de şapte ore cu uşile deschise la vagoane. Cei care nu au avut curaj să stea foarte aproape de uşă, au folosit pe post de evantai biletele de tren sau ziare.
Pe aproape toată reţeaua feroviară din România s-a circulat cu 30 de kilometri la oră mai încet decât în mod normal.
Dincolo de întârzieri, unele trenuri au rămas fără aer condiţionat. Chiar şi la clasa I, călătorii care s-au întors de la Constanţa s-au luptat că temperaturile insuportabile. Un turist străin a decis să renunţe la tricou pentru a se răcori.
„Nu am avut aer condiţionat deloc, foarte cald, cred că mai cald ca afară, foarte cald. Şi se dezbrăcau oamenii în tren. Era un copil care era jos, de la brâu în sus era gol. La fel nişte străini au stat lângă mine şi erau dezbrăcaţi”, spune un pasager.
„A fost ca un coşmar. A fost foarte cald. Ca o mare saună. Am călătorit la clasa I, deci am crezut că va fi mai bine, însă de fapt a fost cea mai rea călătorie cu trenul pe care am făcut-o în România”, spune un turist.
CFR i-a aşteptat pe călători, în gară, cu sticle de apă. Întârzierile vor continua câtă vreme temperaturile rămân ridicate.