Companiile din România recurg la metode din ce în ce mai inventive pentru recrutarea angajaţilor. Ochelarii pentru realitate virtuală sunt folosiţi pentru prima dată în România de o societate la un târg de joburi. Oficialii spun că tinerii pot să se acomodeze astfel mai uşor cu birourile şi mediul în care ar urma să profeseze.
„Dacă vă uitați stânga-dreapta pe jos ar trebui să vedeți o săgeată și dacă puneți x-ul pe săgeată ar trebui să vă ducă în următoarea încăpere”, spune reprezentantul unei companii.
Ciprian Brânzei lucrează în domeniul bancar şi vrea să-şi găsească un alt loc de muncă. Cu ajutorul ochelarilor virtuali a putut să facă turul biroului companiei pentru care a optat.
„Este ceva ce nu am mai văzut până acum. Au condiții foarte bune de angajare”, spune el.
Vizitarea companiei prin intermediul ochelarilor de realitate virtuală este ultima metodă folosită de firme pentru a atrage angajaţi. Tehnologia a fost folosită la Târgul de Joburi „Angajatori de Top”, de la Timişoara.
„Bătălia pentru candidați este foarte mare. E foarte greu să ții angajații și cred că în etapa de atracție e cel mai important să vii cu noutăți. Iar tehnologia VR este una dintre noutățile care prind destul de mult”, spune Dumitrița Ghenciu, organizator al târgului de joburi.
Companiile investesc în formarea angajaţilor şi atragerea lor, însă au multe cerinţe, spun tinerii aflaţi în căutarea unui loc de muncă.
„E greu să-ți găsești pe domeniile pe care ai studiat la facultate sau pe domeniile care te interesează pe tine să lucrezi”, spune un candidat.
„Cerințele sunt actuale, adică cunoștințe de limbi străine, tot timpul trebuie să știi o limbă de circulație internațională”, spune un alt candidat.
Cele mai multe joburi disponibile au fost în domeniul tehnic.
„Specific în Timişoara suntem pe zona tehnică focusaţi acum. Şi în Bucureşti există şi roluri nontehnice. Aş zice că e un mix, dar procentul vorbind, rolurile tehnice sunt mai multe”, spune Andra Penteleiciuc, reprezentanta unei multinaționale.
80 de companii au venit cu o ofertă de 3.000 de locuri de muncă la Târgul de joburi de la Timişoara.