În plin sezon de concedii, o agenţie de turism îşi anunţă insolvenţa. Este vorba despre agenţia Genius Travel care şi-ar fi anunțat clienţii prin email că nu le va mai onora vacanţele plătite deja. Mai grav însă, sunt şi români care au plecat în vacanţă şi au descoperit că nu au locurile rezervate. Reporterii Digi24 au încercat să stea de vorbă cu reprezentanţii firmei dar, la numerele de telefon ale agenţiei Genius Travel, răspunde acum doar robotul.
Potrivit informaţiilor News.ro, agenţia Genius Travel nu şi-a depus încă la tribunal cererea de intrare în insolvenţă.
„Nu există o procedură în acest sens. Nu avem o decizie de a face ceva. Nu ştim cum vor fi despăgubiţi turiştii. Încercăm să luăm legatura cu ei, i-am contactat sâmbătă, ne-au spus că au rezolvat problema pentru turiştii care au plecare de marţi (16 august, n.r.). Ce-i drept, ei nici nu şi-au plătit cotizaţia la ANAT (taxa plătită de fiecare membru, n.r.)”, au declarat, marţi, pentru News.ro reprezentanţi ai ANAT.
La rândul său, George Borună, directorul general al Direcţiei Generale de Control şi Autorizare din cadrul ANT, a explicat că Genius Travel este o agenţie detailistă, iar limita despăgubirii e de doar 10.000 de dolari.
„Genius Travel are asigurare făcută la Gerroma. În limita plafonului de decontare, care ar fi de 10.000 dolari, turiştilor li se vor deconta banii de către societatea de asigurare, dacă Genius a intrat într-adevăr în insolvenţă”, a declarat Borună pentru News.ro.
Reprezentanţul ANT spune că turiştii afectaţi trebuie să se ducă la agenţie, iar dacă aceasta nu le înapoiază banii în 15 zile, atunci ei se pot adresa direct companiei de asigurări.
"Relativ la pachetele turistice achiziţionate de dumneavoastră, vă învederăm că, începând de astăzi 12.08.2016, societatea Genius Travel se află în stare de insolvenţă de fapt, urmând că, până la data de 16.08.2016, să depunem la Tribunalul Bucureşti o cerere de deschidere a procedurii insolvenţei. Sumele plătite de dumnevoastră vor fi înscrise în listele cu creditori ale societăţii şi veţi fi citat ulterior de către administratorul judiciar, pentru a vă înscrie la masă credală. Totodată, va rugăm să nu mai efectuaţi călătoria aferentă pachetului turistic pentru că aceasta nu a mai putut fi plătită din motivele descrise mai sus. Ne cerem scuze pentru situaţia creată! Genius Travel!", este mesajul primit de clienţii agenţiei care ar fi trebuit să plece luna aceasta în vacanţă.
Elena Ţocu, o turistă care a cumpărat la jumătatea lunii iulie o vacanţă prin Genius Travel, a ajuns marţi la destinaţie, şi, după ce a constatat că nu are locurile plătite, a contactat Profit.ro. Ea a povestit că în urmă cu câteva zile a vorbit la telefon cu Ştefan Bogdan, unul dintre acţionarii firmei de turism, care i-a spus că a existat o problemă internă care s-a rezolvat, dar astăzi, când turiştii au ajuns în hotel, în Albena (Bulgaria), cineva de la agenţia de turism parteneră le-a spus că cei de la Genius nu au plătit vacanţele, ci dimpotrivă, au sunat şi au anulat rezervările.
“Suntem două familii cu copii şi am ajuns acum o oră la Albena. Am fost pe drum astăzi şi nu am primit niciun email de la Genius. După ce directorul agenţiei, Ştefan Bogdan, ne-a asigurat personal ieri că nu este nicio problemă şi că putem să mergem în vacanţă, pentru că au avut doar o problemă internă pe care au rezolvat-o, azi dimineaţă au sunat la hoteluri şi au anulat toate rezervările”, a declarat turista pentru Profit.ro.
Genius Travel a fost înfiinţată în 2008 de Bogdan Ştefan, care acum are 20% din acţiunile agenţiei, în timp ce Ionuţ Costea controlează 80% din acţiuni.
Agenţia de turism vinde vacanţe în Delta Dunării dar şi în Bulgaria, Turcia, Grecia.
Anul trecut agenţia de turism a avut pierderi de 514.000 lei şi o cifră de afaceri de 2,3 milioane lei, potrivit datelor raportate Ministerului de Finanţe. Agenţia avea la sfârşitul anului trecut 29 de angajaţi şi datorii de 2,4 milioane lei.