Este preferabil să vă faceţi cumpărăturile online la un magazin cunoscut. Dacă însă aţi găsit produsul dorit pe site-ul unui comerciant anonim, trebuie să verificaţi pe forumuri date despre acest magazin. În plus, este la fel de important ca acesta să fie afiliat unei asociaţii a comercianţilor online, semn că respectă bunele practici.
V-aţi hotărât să vă cumpăraţi un telefon, cu plata la primirea produsului. Curierul vi l-a adus, însă nu vă grăbiţi să-l şi plătiţi. Mai întâi verificaţi ca sigiliul cutiei să fie intact, iar produsul este însoţit de un certificat de garanţie. În caz contrar puteţi refuza pachetul.
Sunt şi cazuri în care aţi plătit produsul însă acesta nu corespunde aşteptărilor dumneavoastră. Îl puteţi totuşi returna în şapte zile. Tot ceea ce trebuie să faceţi este să anunţaţi vânzătorul că vreţi să anulaţi comanda. Acesta este obligat să vă dea banii înapoi pe produs, inclusiv suma plătită pentru livrarea pachetului.
Dacă vânzătorul refuză să vă returneze banii, cereţi ajutorul autorităţilor. Puteţi depune o reclamaţie la Comisariatele pentru Protecţia Consumatorilor. Trebuie să aveţi însă toate actele probatorii, bon fiscal, certificat de garanţie, dar şi contract. Dacă aţi primit însă un pachet gol, atunci apelaţi la Poliţie.