Odată constatată paguba, trebuie să vă deplasaţi rapid la furnizorul de energie electrică, unde veţi depune o sesizare scrisă. În document, trebuie să oferiţi toate detaliile: tipul aparatului avariat, condiţiile în care s-a petrecut incidentul şi tipul defecţiunii suferite. Este extrem de important să anexaţi la această plângere şi factura emisă la data cumpărării aparatului, pentru a dovedi că vă aparţine. Nu aşteptaţi prea mult, sesizarea trebuie depusă în cel mult cinci zile de la data incidentului.
Urmează ca furnizorul să facă propriile cercetări pentru a stabili dacă incidentul s-a produs din vina lui. Costurile verificării şi expertizei vor fi suportate întotdeauna de către firma de electricitate. Dacă se va stabili că există o legătură între defectarea aparatului şi avarierea reţelei de alimentare cu energie electrică, puteţi duce aparatul la reparat. Cu factura care dovedeşte costurile reparaţiei, mergeţi la furnizorul de energie pentru a vă primi banii.
În cazul în care aparatul nu mai poate fi reparat, furnizorul va achita contravaloarea acestuia la un preţ calculat în funcţie de vechimea aparatului, gradul de uzură şi reparaţiile suferite. Proprietarul nu poate fi despăgubit în cazul unei instalări defectuoase a aparatului şi dacă instalaţia electrică a locuinţei nu corespunde parametrilor necesari pentru consum.
Dacă în termen de 30 de zile nu veţi fi despăgubit, pe lângă suma datorată, furnizorul va plăti penalităţi pentru fiecare zi de întârziere. Cu toate acestea, este bine să depuneţi o reclamaţie şi la Protecţia Consumatorilor. Dacă nici aşa nu veţi fi despăgubit, puteţi să daţi în judecată furnizorul de energie electrică.